Gå til innhold

ombygging audi s6 automat til manuel

Ranger emnet

Anders-Audi-ABT

Anbefalte innlegg

har tenkt til å bytte ut automatkassa på en audi s6 2.2T til manuel kasse

åssen kasse burde jeg få tak i?

åssen er ei 5 trins 01E kasse mot en 6 trins 01E kasse? er det stor forksjell? (hva er lurest å satse på? )

åssen er det å bruke ei 6 trins kasse fra ei 2.5 TDI quattro? er dette bedre?

ta hensyn at bilen skal trimmes litt, ikke mer en 450hk

takk for svar

btw: fått tilbud på ei 5 trins 01E 5 trinskasse til 5500kr med alt av ombygging fra automat til manuel (med kardang med el sperre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del jobb å bygge om men det er du sikkert klar over. Om du først skal handle girkasse så burde du tatt en 6-trinns, men det er smak og behag. Ikke kjøp dieselkasse da denne har en helt annen utveksling som ikke er så egnet for bensin som har et mye bredere turtallsspekter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, dette kan gå sammen med tilhørende mellomaksel og diff.

For ikke å glemme dette viktige punktet som Quattro73 her så riktig påpeker!!! Girkassen MÅ ha tilhørende bakdiff.

Alt det andre som svinghjul, clutch, pedalsett og ombygging av elektronikk i forbindelse med girvelger etc går jeg ut fra du har en plan på:wonder:

Er ikke meningen å være sarkastisk men bare opplyse deg om at det er mer jobb enn man tror og denne type jobb trenger planlegging, deleinnkjøp og mye resurce. Er ikke akkurat hjernekirugi dette, men som i hjernekirugi så må man vite hva man skal gjøre, eller så blir alt bare kål. Og en ting til som er min erfaring med slike ombyggninger, det er ikke gjort på en helg!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jada er vek kun den delen med ombygging av elektonikken jeg ikke veit, men kjenner noen som kan det, og jeg har garasje hjemme med løftebukk , MASSE tid ^^ og bilen er ikke i dagelig bruk, samt er jeg utdanna mekaniker ^^

men takk for påmindelsen ^^ veit det er mye jobb, men er letter når man ikke er avhengi ab bilen eller stedet man står =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en forholdvis bra tråd om dette på VACN men er ikke medlem lenger så finner den ikke! Dog var det på S4, men det er jo sak samma!

Kan ikke huske det var noe om bytte av "bremsebomben", bremsekraftforsterker eller annet om bremser i den tråden.

Men du kan jo lage en lite tråd om drivverksbyttet ditt. Sånt er hyggelig lesning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider