PetterAsak Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Hei igjen! :) Har tenkt litt på det der med å putte inn en chip i min 98' passat 1.8t, men jeg vil forhøre meg litt først. Bilen har gått hele 244.000 km og da tenker jeg, er det da lurt og vurdere chip eller bare la den puttre det den har igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 (endret) Det kommer helt ann på standen til clutchen og drivverket ditt. Motoren vil sannsynligvis tåle det, men drivverket kan dra større skade av chiptuning. Økt moment vil forværre clutchslitasje, og kan banke opp girkassen din ganske greit. Svigers fikk svinghjulet ødelagt av chiptuning :) Koster han ca. 30k ;) [Det skal sies at det er et todelt svinghjul fra en 2006/07 Opel] Endret November 22, 2012 av 4pekatt Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 chip tuning ala DTK bokser har jeg bare en ting å skrive om: Det er noe FORBANNA dritt. Det virker ikke. Hvordan ble svinghjulet ødelagt av tuning? Hva skjedde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Er vel ingen problemer med å chippe den, det som kan bli ett problem er at turboen ryker vis den aldir har vært byttet. Men det kan skje uansett når blien begynner å nærme seg 300k.. Steinar31: Kan du forklare litt mere om dtk boks til en 1,8 turbo ??? 4pekatt: Hvordan klarte han å ødelegge svinghjulet på 1,8t ??? Har selv kjørt med steg 3 213hk med en golf 1,8t hadde ikke noen problemer med clutch da. bygget om til 280hk da gikk clutch for jeg ikke hadde satt på den forsterkede men svinghjulet skjedde det ikke noe med.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg