cigaro Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Har en Lexus is 200, der jeg har lyst til å montere coming home/leaving lights. Har tenkt å koble alt selv, dvs. ikke kjøpe færdig kit. Jeg vil ha det slik at park.lys + tåkelys front lyser samtidig når bilen låses opp. Jeg henter styrestrøm fra kupelys, da de aktiveres i 15 sec når bilen låses opp. Det som er problemet, er at hvis jeg bruker den metoden, så vil lysene slå seg på hver gang jeg åpner døren. Jeg kan da bruke lyset i døra som vil "bryte" spenningen når jeg åpner døra, da vil innvendig lys+dørlys slå seg på, og park+tåke av. Hvordan bør jeg koble opp da? Har også tenkt tanken på tidsstyrt rele, med signal fra blinklys o.l, men har mest sansen for første forslaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Har koblet dette selv på et par av bilene våre. Har prøvd diverse kit, det siste jeg prøvde får man med lyssensor slik at de ikke skrur seg på, på dagtid. På den siste bilen jeg koblet dette selv brukte jeg 4 lys relèer. Ett 4 pinns og tre 5 pinns. Jeg har koblet det til kupèlysene så de skrur seg på når jeg åpner døra. Brukte hvert sitt rele til høyre og venstre parklys krets og ett til tåkelysene, da jeg ikke ville koble kretsene sammen. Kan lage et koblingsskjema hvis du vil se hvordan jeg koblet det. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet November 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Skjønner hvordan du tenker, men et koblingsskjema for å se hadde ikke vært dumt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet November 24, 2012 Rapporter Share Skrevet November 24, 2012 Prøvde å lage det på pcen men det ble bare ræva. Så tegnet det for hånd, ikke det at det ble så mye bedre. [ATTACH]35172[/ATTACH] 4 pinns relè 85 og 87 på batteri-via sikring 86 til minusledning på kupèlys (Mine er minusstyrte) 30 til 87A på de tre 5 pinns relèene. 5 Pinns relèer 86 til jord 85 til tenningslås. Ledning som har strøm når tenning er av. Så når jeg vrir nøkkelen til første hakket så går strømmen fra 87A til 87, som ikke er koblet til noe 30 til parklys høyre og venstre side med hvert sitt relè. Og 30 på det siste relèet til ledningen til tåkelysene. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.