Gå til innhold

info om golf 4 gti

Ranger emnet


v70 R

Anbefalte innlegg

Skal muligens kjøpe kone bil til fruen,så lurer da litt på om det er noen spessielle svakheter/barnesykdommer som motor ,clutch, girkasse og osv... med denne bilen.Eller er de driftsikre biler som du kan stole på.hvordan er denne bilen comfort messig,og hvor mye bensin bruker disse ca med fin bykjøring,blanda og langkjøring?.tenker da på 97-2001 modellene.Kom disse med esp og antispinn?

Takker for alle innspill:)

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en golf 4 gti 99mod.. Å for å si det enkelt: at den bilen går den dag i dag er ett under å er værtfall ikke min feil..

Hadde aldri trudd at en bil skulle tåle så mye juling. måtte bytte clutch på litt over 200.000. ellers gikk det noen drivknuter,bremseklosser/skiver, måtte bytte noen klips i døra som holdt vinduet så byttet jeg vel bærekule og endeledd.

Det er vel alt som ble gjort på ca 60.000 kjørte km. med for det meste nesten fullgass.

Min mor lånte den en gang å ho påsto at den hadde brukt 0,6 på langkjøring noe jeg ikke klarte, men på landeveien i rundt 110-120 lå den på ca 0,8.

 

Var noe asr greier på min, du hørte at noe skjedde om vinteren når du ga på i 1 gir, men sluttet å virke over 30km/t men var ikke noe lys eller knap i den..Sjekket aldri opp noe om det..

 

Esp er vel ikke på så tilig mod trur jeg.

 

Men var veldig god å kjøre og lå bra på veien så er det veldig lite støy i kupen synes jeg,

Går bra gjør dem også men med chip,dyser,turbo og eksos gikk den veldig bra.

 

Svakheter jeg har hørt om er feil med abs, turbo havari, clips til vindu i dørene, def luftmasse måler, litt problemer med kaliptere bak som setter seg.coil fjuser. det er det jeg kan komme på at folk har hatt trøbbel med.

Mesteparten av problemene er p.g.a. uforsitighet. turbo: Ikke bytter olje ofte nok, bruker feil olje. bremser er for at dem blir ikke brukt noe serlig å ruster, masse målere er som oftes p.g.a. uorginalt luftfilter..

 

Vis du ikke har så mye greie på alt om bil så kan det være lurt med en kjøps test hos naf før du kjøper den. koster jo litt men kan være lurt da det kan være mye man ikke legger merke til vis man ikke har muligheter til å lese feiloder og ta bilen inn på en bokk

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en golf 4 gti 99mod.. Å for å si det enkelt: at den bilen går den dag i dag er ett under å er værtfall ikke min feil..

Hadde aldri trudd at en bil skulle tåle så mye juling. måtte bytte clutch på litt over 200.000. ellers gikk det noen drivknuter,bremseklosser/skiver, måtte bytte noen klips i døra som holdt vinduet så byttet jeg vel bærekule og endeledd.

Det er vel alt som ble gjort på ca 60.000 kjørte km. med for det meste nesten fullgass.

Min mor lånte den en gang å ho påsto at den hadde brukt 0,6 på langkjøring noe jeg ikke klarte, men på landeveien i rundt 110-120 lå den på ca 0,8.

 

Var noe asr greier på min, du hørte at noe skjedde om vinteren når du ga på i 1 gir, men sluttet å virke over 30km/t men var ikke noe lys eller knap i den..Sjekket aldri opp noe om det..

 

Esp er vel ikke på så tilig mod trur jeg.

 

Men var veldig god å kjøre og lå bra på veien så er det veldig lite støy i kupen synes jeg,

Går bra gjør dem også men med chip,dyser,turbo og eksos gikk den veldig bra.

 

Svakheter jeg har hørt om er feil med abs, turbo havari, clips til vindu i dørene, def luftmasse måler, litt problemer med kaliptere bak som setter seg.coil fjuser. det er det jeg kan komme på at folk har hatt trøbbel med.

Mesteparten av problemene er p.g.a. uforsitighet. turbo: Ikke bytter olje ofte nok, bruker feil olje. bremser er for at dem blir ikke brukt noe serlig å ruster, masse målere er som oftes p.g.a. uorginalt luftfilter..

 

Vis du ikke har så mye greie på alt om bil så kan det være lurt med en kjøps test hos naf før du kjøper den. koster jo litt men kan være lurt da det kan være mye man ikke legger merke til vis man ikke har muligheter til å lese feiloder og ta bilen inn på en bokk

 

Takker for svar:)komme nok til og gå for en sånn en.Fine biler synes eg.Om det er er racer betyr ikkje så mye,da eg har en annen bil til det.Blir litt for dyrt og pendle til og fra jobb med Rs4`n

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffor ikke gå for en tdi vis du blir å kjøre en del???

 

Gtien er jo ikke noe reacer men går helt greit. trur 0-100 ligger på litt over 8sek. skal vel klare rundt 210 i topfart. å det skulle jo klare seg det til å komme seg på jobb..

Men med chip og litt større turbo da begynner det å bli gøy å kjøre. Det som jeg ikke likte med den orginalt var at rett over 5000rpm er det slutt på morroa. men hakke større turbo hjelper bra på.malifoil og t03 da ble det en ny bil å kjøre..

Men trenger jo ikke det for å pendle til jobb da bruker man diesel :cruising:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffor ikke gå for en tdi vis du blir å kjøre en del???

 

Gtien er jo ikke noe reacer men går helt greit. trur 0-100 ligger på litt over 8sek. skal vel klare rundt 210 i topfart. å det skulle jo klare seg det til å komme seg på jobb..

Men med chip og litt større turbo da begynner det å bli gøy å kjøre. Det som jeg ikke likte med den orginalt var at rett over 5000rpm er det slutt på morroa. men hakke større turbo hjelper bra på.malifoil og t03 da ble det en ny bil å kjøre..

Men trenger jo ikke det for å pendle til jobb da bruker man diesel :cruising:

Kjører ikkje så mye i året at eg har vurdert diesel,tenkte i utgangspunket på en litt sportslige bil til fruen som bruker litt eller god del mindre bensin, når vi kjører rundt i byen en audien.Skal ha begge bilene,men audien blir en sånn helge /kose bil:).Bruker gti`en rundt en 0.8-0.9l på mila rundt i byen , så er eg fornøyd med det:).Regner med gti begynner og virke ganske tidligt da 1500-2000 rpm? ,siden den mister pusten rundt 5000 rpm

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

etter mye fram og tilbake med diskusjoner med fruen,så er me kommet fram til at det blir en tdi pga billigere forsikring og forbruk osv..

Burde kanskje lage en ny tråd om det.Har sett en del på finn osv..,og ser at de fleste tdiene er lang kjørte.Tenker da og at en tdi maskin er mye mer slite sterk en bensin motoren,og kan gå en del lenger så lenge vedlikeholdet er bra. Er det noen problemer med å kjøpe en feks 98 mod som er gått 240000 km med tanke på maskinen osv...... Er det enkelte modeller eg burde holde meg vekk i fra med tanke på dårlige turboer osv.., ser de har både 90, 100, 110, 130 og 150 hk varianter.hvem av dem kan annbefales?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en passat 110hk nå, er fornøyd med den. Gått ca 310.000. bruker litt olje ca 0.5l på 8000km ellers bruker den rundt 0.4-0.5 på mila. skal gå 0-100 på litt over 12sek klarer det på litt under 10sek. går litt over 200 i topfart.

Har selv lyst å bytte til en med 4wd og litt mere motor..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår