Gå til innhold

Noen som har en bra forsterker å anbefale? monoblokk..

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Var jo så dum at jeg kjøpte tilbake mine gammle subber da jeg hadde nesten ikke brukt dem og han som kjøpte dem har hatt dem på hylla til pynt.... Så fikk jeg dem VELDIG billig...

Men så har jeg jo kommet på hvorfor jeg solgte dem, dem er tungdrevet som f.

Så er det enkel spole på dem noe som sier 2ohm.. å dem trenger mye effekt egentelig alt for mye. er oppgitt til 1000w rms mener jeg å huske.

Det er noen MTX Thunder 9500 12" så kan bli dyrt det her, må sikkert bytte dynamo også nu da den allerede nu jobber hårdt med å holde bilen med strøm..

Bruker nå en RF T20001BD som er for liten, i 1ohm hadde det no vært bedre men får dem kun kobblet ned i 2ohm.

Data på den er RMS 4 Ohm 1x750 Watt,RMS 2 Ohm 1x1500 Watt,RMS 1 Ohm 1x2000 Watt..

Har fått prøvd nu noen forsterere som noen kompiser og bekjente har i bilene sine uten hell. Men ble krafftig skuffet over flere av dem, noen viste vi jo at ikke holdt mål da dem ikke er oppgitt med i nærheten av den effekten..

Noen av dem vi testet som vi trudde at skulle kansje klare det var:

1.Kicker ZX2500.1 RMS Power (2 ohms) 2500 watts.

2.Power Acoustik hukser ikke mod nu men skulle vis være topp mod med 2500w i 2 ohm.

3.OPTI2000D 1 x 3000 Watts RMS at 2 OHMS

4.Jbl GTO1201.1 EFFEKT RMS 2 OHM : 1 x 1114W

5.Soundstream DTR1.2200 1400 Watt RMS Power i 2 Ohm

6.Alpine Monoblokk 1000w rms 2ohm.

7. dynaBel BF7501 1400 Watt RMS Power i 2 Ohm..

Måle var å finne en forsterer som utkonkurerte den 8-9år gammle som sto i bilen.

For å si det slik denne testen er no så uretferdig da det er ikke tatt noen hensyn til pris, men kjøper man en 500w forsterer burde den jo levere det uansett pris...

Alle forsterkere er testet i samme bil hvor ingen ting ble forandret på uten bytte av forstererene.

Nå skal det sies at den er den dyreste av dem som var med er over dobbelt så dyr som flere av dem som var med å den dyreste var den som var der som dem skulle slå..

Ble skikkelig skuffet for å si det mildt over noen av dem, største skuffelsen var kicker og Power Acoustik. begge skal levere 1000w mere en RF skal klare.

Power Acoustik har jeg nu bestandig synes har vært noe billig dritt så venten kansje ikke så mye av den, men eieren mente noe helt annet å begynte å skylle på at det måtte være noe som vi hadde gjort som gjore at den ikke klarte å levere noe i bilen min..

Kickeren hadde jeg store forventinger til da jeg har hatt flere forsterkere fra dem før i tiden, lyden var jo bra men effekten manglet..

OPTI2000D hadde jeg også forventinger til at skulle gjøre det bra da den skulle ha mest power. Hadde før en opti2500 som var sykt rå men slukte strøm. men 2000d var nok så lik med dynabel sin.

den som gjore det best av disse var Soundstream sin med lanzar og dynabel rett under.

kicker under der med JBL og alpine nok så like under dem.

Men den som skilte seg mest ut var Power Acoustik som tok siste plassen helt suverent... var ingen som kunne ta den fra Power Acoustik..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare tull, du må jo ha stålkontroll på strømmen for å få gjort en skikkelig test. Det er ikke sikkert den kicker forsterkeren klarer å levere noe mer enn RF forsterkeren med ditt strømoppsett. Men når det er sagt, hvordan mener du at du ikke har nok krefter til å drive subene skikkelig? Åssen kasse har du til subene? Kobler du opp en forsterker som gir 2000w rms ved 2ohm, og sørger for at den får den strømmen den trenger, så skal den klare det hvis den er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøm hadde vi kun 4stk stinger 3 Stinger SPP1200,ett litt mindre husker ikke bet. 3stk Ground Zero GZBP 12.2500 + dem som står i bilen min..

Ladding er det 120a i bilen min med startkabler til en annen bil med stinger dynamo er ikke sikker på data på den men er en 200 eller 250a + en vanelig 50 a ladder.

skulle klare over 12000a i startstrøm og over 600a/t. så vis noen av dem bruker så mye strøm ville jeg ikke hatt dem uansett...

Har 4 1farad i bilen min så vi giddet ikke sette noen flere siden vi mente det skulle klare seg.. fra bateri foran til bak har jeg 2x25 kabel så satt inn en 50 kabel for sikerhets skyll.

subbene står nå i en trykkkammer kasse men skal bygge reflex når man får tid.

bruker som oftes aldri å ha gain på forsterkerene på fult har den kansje 10min fra fult til vanelig å kan stille spilleren på nesten fult på bassutgang kjører volumet på spilleren til ett hakk under fult å det kan ikke høres forvregning.

kobling av subber er 1 vanelig 4kvadrat høytaler kabel fra vær sub.

laveste spenning vi målte under testen var med RF og kicker forsterker 14,2v etter ca30sek mot 14,6v når alt hadde fått stått uten belasning.

Er jo som sakt ikke noen konkret måling kun en test da alle hadde den beste forsterkeren i bilen sin og dem som hadde gruset oss ikke giddet å ta ut forsterkeren sin å teste..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MTX Thunder 9500 serien kjenner jeg godt til. Har hatt både 12 og 15 tommere av disse og de er ikke så tungdrevne som dette. Hadde 2 stk 15" på en 1 stk MTX TA 92001 og da fikk subbene kjørt seg skikkelig. 150.2dB i pandaen :D

Ser du har testet med dynaBel BF7501 her og da skulle den subben ha spilt noe kollosalt.

Så du har mangel på strøm eller totalt feil kasse !!!!!!

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider