Gå til innhold

Lyspære (nærlys) til 2001 Golf IV Stasjonsvogn, hvilken?

Ranger emnet

Summit

Anbefalte innlegg

Nærlyset på høyre side på min 2001 Golf Stasjonsvogn (1.9 Tdi 90 hk / 4Motion) har gått.

Hva slags pære skal denne ha? (Noen sier H7, biltemas produktvelger viser H4 til mitt regnr)

Har dere noen pærer dere spesielt vil anbefale, eller holder det å kjøpe på Biltema?

Bør jeg evnt. bytte ut på begge sider i samme slengen?

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjoner rundt et bilmerke eller modell skal postes under respektive bilmerke ;) Flytter derfor tråden din til der den hører hjemme.

Om du har halogen så er det nok H7. Ikke kjøp pærer på Biltema, de fungerer altså, men du får mye bedre lys om du f.eks. kjøper Osram Nightbreaker.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nærlys og fjernlys i same pæra, skal du ha h4.

Har du nærlys og fjernlys separat er det ikkje h4 du skal ha.

Dette står antagligt i instruksjonsboka til bilen. Står og på pærene dine kva slags type det er.

Eg liker å ha best mulig lys, so Osram nightbreaker + blir brukt av her.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det skal være H7.

Du sjekker dette lett:

Om det er samme lyskaster (reflektor) for nær og fjærn så er det H4 pære.

Om det er forskjellig lyskaster for nær og fjærn så har du H7 i nærlysene, og mest trolig H1 i fjærnlysa.

Edit; Ble vist mange svar i paralell her, men vi var hvert fall enige alle sammen :)

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager feilposting!

Det er ikke samme pære på nærlys og fjernlys, så da er det mest sansynlig H7 jeg skal ha.

(I så fall er biltemas regnr-app ikke helt til å stole på)

Ser Osram nightbreaker blir anbefalt pga. bedre lys, men hva med levetid? Og pris? Og hvor får man kjøpt dette? (på hvilken som helst bensinstasjon kanskje?)

(regner med det er standardpærer som står på nå, husker ikke om det har vært byttet ifm. service tidligere. bilen har gått vel 200 000 km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så forbanna kjedelig å kjøre innom hver stasjon hvis de ikke har.... :) Jeg kan jo selvsagt ta en ringerunde først.

Det kan vel hende at Osram kun selges hos bestemte bensinstasjonskjeder.

Endret av Summit

Lenke til kommentar
Del på andre sider