Gå til innhold

EU-kontroll - Er NAF mer nøye enn andre på steinsprut?

Ranger emnet

Orginal

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed forrige gang på EU-kontroll at det var siste gang han godkjente frontruta og at jeg til neste gang var nødt til å skifte. Det står ikke noe om ruta i kontoll-sedelen. Tror neppe de har registrert noe mer enn det som står på kontrollsedelen...

Sprekken har jeg fått stoppet hos en glassmester, den er i synsfeltet men er mindre enn 10 mm, kanskje 6 mm. maks tillaten sprekk er 10 mm i synsfeltet så jeg skjønner ikke helt hvorfor den ikke skulle godkjennes!?

Er det sånn at NAF er mer obs på frontruter og at det er bedre å ta EU-kontroll på Bilia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem skal ikke være noe strengere, har jobbet selv hos naf å var da mye opplæring om hva som er riktig/galt å sette mangler på.

Når du leser reglene som er for eu-kontroll så tolker alle dem forsjellig virer det ut som. ta bæreule som ett eksempel, skal det settes opp som mangel skal det være stor slakke.

Hva er stor slakke?? tar du en eu-kontroll å merker litt slakke da er bilen gokjent. den er ikke trafikk farlig. man kjører dem bilen inn på ett verksted uka etter å vill få tatt en hjulstillings kontroll an dem ikke ta den da det er for mye slakke i bærekuler.

Da vill folk reagere på hvorfor det ikke ble merket på eu-kontrollen. Men det er jo ikke stor slakke å skal ikke merkes..

Eu-kontroll er en kontroll av bilens tillstand akurat der å da. Er det noe som gjør at bilen er trafikkfarlig.

Men når det gjeller frontrute skal det ikke være noen merker innen synfelte som er større enn en vis størrelse. husker ikke nøyaktige mål..

Men når bilen skal inn på eu-kontroll å vis den sal tas på naf vill jeg anbefale å være med på kontrollen,da får man en forklaring på hva som er feilen og vis det er noe som burde gjøres med bilen i nærmeste framtid..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva som er prasis er jo noe helt annet enn slik det skal være. Å slik kommer det nok til å bli da mye mere av...

http://www.bilforumet.no/andre_forum/opplysningen/299858-litt-om-eu-kontroll.html#post2945362

Er det feil du mener at ikke er der så må du klage eller så får man bare leve med det..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider