Gå til innhold

Volkswagen golf høyttalere fungerer ikke

Ranger emnet

FIIIIIL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en VW golf 3 for 2 dager siden og høyttaleren på høyre side av dashbordet har plutselig sluttet å virke. I tillegg så spiller bilen veldig høyt kun av venstre høyttaleren i dashbordet mens de andre fungerer så vidt selv om jeg tar volumet på 100%. Forrige eieren monterte en stereo fra biltema Bilstereo - Biltema og har også koblet til 2 ekstra høyttalere i bagasjerommet.

Hva kan være feilen for at høyre høyttaleren i dashbordet ikke fungerer og hvordan skal jeg fikse det?

Hvorfor spiller alle høyttalere unntatt den i dashbordet veldig lavt? har prøvd å stille på innstillingene på stereoen men det hjalp ikke

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd å stille på balansen og fader, men det hjalp ikke i det helle tatt. Det eneste som skjedde var at lyden ble enda lavere så jeg stilte den tilbake til slikt den var. Har ikke prøvd å dra ut spilleren enda da jeg ikke er helt sikker på hvordan man tar den av, men skal prøve å se på det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fiksa det, han fyren som jeg kjøpte bilen fra hadde bare teipet kablene sammen og teipen falt fra hverandre og det med lav lyd på høyttalerne var på grunn av at han monterte biltema høyttalere i dørene så jeg må nok bytte dem for å få bedre lyd.

vurderer å kjøpe disse her PIONEER Høyttalere TS-G1721i | Pixmania noen som vet om de er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo ikke bli lav lyd uansett hvordan merke høytalere så lenge det er 4ohm. Eller det an jo være at spilleren ikke leverer nok effekt til å drive høytalerene.

Men vis du skal bytte høytalere i bilen foran ville jeg legget litt mere pengere i høytalere..

Har du sjekket om + og - er koblet rett mellom spiller og høytalere??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider