Gå til innhold

Passat 1.8 ADR Div problemer!

Ranger emnet

Gumball

Anbefalte innlegg

Hei!

har nettop fått en passat (3b), den er veldig merkelig på temperaturen, har sett den oppe i 70 grader en gang, ellers holder den seg på 50 ca, selv i motbakker tror jeg. Kan dette være termostat? Noen som har bilder eller teginger på hvor denne ligger? Jeg klarte ikke å google dette.

Sliter også med at man får låst førerdøren med nøkkel, men ikke låst opp igjen, da kan man vri nøkkelen med sylinderen rundt til krampa kommer, uten at noe skjer, er dette kjent feil? Eller bare å bytte lås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert defekt termostat ja, sitter montert i underkant av vannpumpa, nr 13 på bildet under.

156121100.png

Sannsynligvis defekt dørlås ja dersom du ikke får låst opp med nøkkel. Om det bare er sentrallåsen som ikke fungerer så er det defekt mikrobryter eller comfortmodul.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta skal ikke starte før kjølevannet når bortimot 100 grader - og det kommer jo aldri du i nærheten av.

Så sats på å bytte den termostaten.

Ellers synes det litt merkelig at den ikke kommer opp i temperatur selv i lengre motbakker.

Det kan nesten tyde på at det er feil på tempgiver til måleren.

Blir bilen varm slik at det blåser varmt fra varmeapparatet da ?

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser litt varme, men ikke så mye, etter litt kjøring i lange motbakker kommer den opp i 50-60 grader.

Jeg nappet av ledningen til tempgiver(radiator) men viftene gikk fortsatt, jeg leste at viftene kan gå fordi AC er på, men den er av nå.

Jeg er nokså sikker på det iallefall er viftenes skyld at den ikke kommer opp i temp, da de blåser relativt mye, og det trosser 0 grader her,

BTW: Viftene er av med tenning av/på, men skrur seg på med en gang motor er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg leste feil i ditt innlegg.

Problemet ditt er at radiatorvifte alltid går.

Det er som du sier normalt når AC er på, men de pleier å stoppe når man slår av AC (=ECON),

eller temperaturen blir lavere enn ca 5 grader.

Midlertidig løsning nå mens det er kaldt i været er en papplate foran radiator.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hadde no lignende ang låsen på passaten jeg hadde en gang i tia :P typisk problem på det er f.eks vann i comfort boksen ( ligger under gulvteppe under fører sete) jeg hadde det så verken vinduer eller lås funka :P fikk fiksa så værtfall vinduene funka, men ikke låsen :/ men ville sjekka comfort boksen :) spesiellt vis gummi pluggen foran i motorrommet er borte :)

Audi A6 2.5TDI (C4)

Mercedes E220CDI (W211)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tykkla med å snurre nøkkelen i ring osv, min bestemte seg brått for og kjøre alle vinduene ned, låse bilen opp og igjen sjøl, kunne parkere bilen gå ifra den, gikk 2-3 timmer så gikk plutseligt vinduene ned. Eg var så dom og sette den på verksted, og etter det fikk eg rekning på 20k. Da hadde dem byttet en vindusheis og diverse med låsen å gjøre. Dei hadde ikke skiftet låsesyldrene så nøkkelen går fortsatt barre rundt oss meg. Tror det er typisk feil viss du har fjernstyrt sentrallås da låsesylindrene ikke blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider