Evelen Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Hei. Mobilen min har en feilsom gjør at den ofte ikke finner satelitter, så jeg tenker meg å kjøpe en dedikert GPS. En ting jeg tenker er å bruke google maps/navigator, grunnen er at den fungerer veldig bra og kart/programvare er helt kostnadsfrie og man har desutten hele verden. Problemet er at når man normalt bruker tjenesten lastes kartene ned mens man bruker dem. Jeg lurer derfor på, finnes det noen dedikerte google maps GPS-er som kan laste ned maps og brukes uten annet en vanlig GPS satelitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Nei, det finnes ikke. Det er riktignok visse muligheter for å laste ned (cache) mindre områder av google maps, men ikke hele land, med alle oppløsninger. Kjøp en Nokia mobiltelefon så har du utmerkede kart og navigasjonsprogramvare innebygget uten ekstra ksotnad. Ellers så får du kjøpe en Tomtom eller Garmin navigator -men den ligger ofte igjen hjemme når du plutselig trenger den ;) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 tenker nok på å ha en GPS som henger i bilen hele tiden, gidder ikke drive å ta av og på, altid greit å ha koblet til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zicoz Skrevet November 29, 2012 Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 Så vidt jeg vet finnes det ingen GPS'er som bruker Google maps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet November 29, 2012 Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 Kjøp et billig nettbrett, der kan du laste ned eller så pleier google maps å være installert. Så får du stor å god skjerm til å ha i bilen, holder for nettbrett til bil finner du lett :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg