Gå til innhold

Skade på frontfanger i forhold til fart

Ranger emnet

Daniel Tønnesen

Anbefalte innlegg

Hei!

Mulig denne er plassert feil, men dette handler vel om karosseri og hvor mye som skal til før det blir ødelagt?

Isåfall:

Nylig så rygget jeg på en fyr, men jeg tror han prøver å lure på seg mer skade enn det jeg faktisk har påført.

Selve plassen det skjedde på er ikke så viktig, men er nok å si at det var mørkt, vått og han lå helt tett oppi rævva på meg så jeg hadde ikke sjans til å se kjørelysene hans.

Hendelse:

Jeg rakk såvidt å treffe ca. 5km/t (1,4meter i sekundet/gangfart) før jeg kjente et mykt dunk. Jeg går ut og kikker, og ser at jeg har truffet en bil bak meg (1997 e39 stasjonsvogn).

Treffpunkt på min bil, var midt på bak.

Treffpunktet på hans bil var høyre skiltskrue (denne laget en skrubbe i bilen min, som jeg forsåvidt driter i).

Etter hans egne nærmere undersøkelser, er det store synlige riper på høyre del av fangeren, og den er også ifølge han nå blitt trykket inn nesten 1cm inn i hjulbuen på høyre side.

Jeg kjører forsåvidt en lettvekter, Ford Focus sedan, 1,6bensin og har da ikke hatt store kraften.

Det skal også nevnes at han sier han rakk å hive den i revers, og rakk å kanskje flytte seg en kort distanse før jeg traff. (som igjen vil si at farten ved treff var ekstremt lav).

- Skal også nevnes at bakpartiet på min bil er relativt mykt og uskadet utenom ripen fra skruen.

Han hadde bilen på verksted i dag, og den ble takstert til skader med omfang på 13 000 kroner. Deler til over 8 000 + demontering/montering og lakkjobb.

Jeg har relativt liten peil på bil, og vil bare høre her om skadene er realistiske med tanke på forholdene som var. Nevnes også at han skriver i sin forklaring at han var stillestående, men sa muntlig til meg at han hev den i revers og rakk å starte å rulle før jeg traff.

Håper på seriøse svar, da dette står på min mors forsikring og ønsker langt ifra å miste bonus pga fillete som dette.

- Daniel

Endret av Daniel Tønnesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider