Rudix Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Hei, Trådtittel beskriver litt. Jeg har røket generatoreima på bilen og prøver å få satt på ei ny. Men for å få satt på denne må jeg først ta av servoreima. Problemet er jo at det er jo klin umulig å få kommet til å løsnet strammehjulet til den reima. Noen som har erfaring med denne bilen? Strammehjulet har en bolt bak som man kan skru med en 10 mm pipe. Men det holder ikke å skru på denne. Må også løsne på senterskruen på strammehjulet. Der sliter jeg enormt med å komme til. er jo neppe mer enn 3 cm klaring til karosseriet der. Noen som har en god løsning? Vurderer å rett og slett bore hull gjennom karosseriet og skru via det hullet. Siter Med vennlig hilsen Rudi Nybakk Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Jeg brukte å ta av reimhjulet på veivakselen (ta av de fire boltene, ikke senterbolten) og legge på reima før jeg presset hjulet på igjen. Ellers er alternativet å sage av en unbrakonøkkel, mener det var 8 mm Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudix Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Hei Mondeo, Takk for svar. Jeg skal prøve det med reimhjulet. Takk for tips. Har allerede kappa en sekskantnøkkel, men det ble ikke noe greie på det.. ;-) Siter Med vennlig hilsen Rudi Nybakk Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg