Gå til innhold

Maks Uflax?!

dudeskyline

Anbefalte innlegg

Dette er litt offtopic, men jeg trenger litt trøst fra dere Primera-dudes. Finn fram noe drikke , dette blir langt. Da har jeg advart dere!

Solen skinner, 11 grader ute, skal ikke begynne på jobben før kl 14.00. Ja, tenkte jeg, dette blir en knall dag, for jeg skulle skifte til nye felger og nye sommerdekk. Morten hos Sharrif ringte og sa at han hadde 4 stk Falken dekk til meg og sier at han skal holde dem til meg, men fram til kl. 12.00. De dekkene der går som hvetebrød.JMen, først tar jeg meg en kort tur til Byggmaker`n for å handle noe småteri til huset.

Da begynner helvete løs. Ute på parkeringsplassen ser jeg med en gang at en eller annen forbanna #5"!% har kjørt på frontspoileren min, knekt tåke lys, knekt frontspoiler, knekt signallykt på venstre side. Hva gjør man i slike situasjoner? Det er sikkert noen som er dårlige til å rygge. Må nok spane på biler her i strøket.

Livet går videre. Jeg må ut med ca 6500-7000 for å fikse delene.

Jeg lappet frontspoileren og skrudde den fast til forskjermen. Demonterte tåkelyset og hev den i søpla og satte blinklyktet pent tilbake på plass. For et horrible syn !

Dette tok selvfølgelig tid. En annen hos Sharrif ringer meg på nytt oglurer på hvor det blir av meg og at jeg må være der seinest kl 13.00. Da er tiden 12.25 i følge klokka til mobiltelefonen min.

Jeg gir fullgass og mister til og med blinktlykta underveis på motorveien. Gjør alt for nye felger og nye dekk. Jeg skal ikke skrive her hvor fort det gikk.

Rundt 12.50 kjører jeg min primera inni sharrif`s plasthall. En veldig flink pakistaner ordner veldig kjapt alt det for meg.

Alt er klart og det gjenstår bare å ta av vinterhjula og sette på de nye felgene med falken dekk.

En annen overtar jobben og han snakker ikke norsk, jeg prøver å prate med han på engelsk. Han virker litt uerfaren. Jeg går ut fordi det er kommet et par stylede biler ute med veldig fine felger og ikke minst mucho breie dekk. Jeg går inn i plasthallen og ser at han fyren som holdt på med bilen min, er ganske forbannet. Han sa noe ord på sitt språk. Jeg går bort til bilen og ser at han har klart å ødelegge boltene på høyre fremre hjul(3 stk) . Mutterne til de nye felgene passet ikke til boltene mine.(Martin`s er vist flink til å levere feil muttere til folk) Han, flinke pakistaneren ristet på hodet; Dette er ikke første gangen at Martins tabber seg. Sharrif ville ikke ta på seg skylden, mente at jeg hadde for slitte muttere. Jeg har hatt bilen i 5 år nå og har aldri hatt problemer med hverken boltene eller mutterne.

Vel, vi satte tilbake på vinterhjulene og trillet bilen ut . Jeg ringte til Falken. Ventet på dem i 2 timer og da kom de. Da var klokken 16.00. Vi fikk slept bilen ombord og skulle til nærmeste Nissan verksted, Lillestrøm ved Esso`n. Falken sjåføren var hyggelig, men han klarte ikke å finne fram til Nissan. Han ringte til Falkenbase og fikk hjelp derfra. Anyway, kl. 16.35 stå jeg med bilen min foran Nissan verksted, 500 kr fattigere på grunn av egenandelen.

Da var verkstedet allerede stengt. Jeg fant en hyggelig selger i Nissanhuset og fortalte om episoden. Han var veldig hjelpsom, vi fikk ordnet noen uoriginale muttere til høyre fremre hjul. Det så ikke ut. Kjørte pent og rolig på motorveien. For en skam, kunne ikke kjøre fortere enn 80. En lastebil med henger kjørte foran meg og gjett, plutselig for jeg den svære steinbiten på frontruta. Resultat; en gedigen steinsprutt på frontruta.

Jeg må nok skifte de boltene og akurrat det, koster mye penger.

(det ble ikke noe jobbing på meg i dag, 1000 kr fattigere der og.

Hva synes dere folkens? er jeg en heldig primera dude eller?!

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

huff da.. detta var da fælt te uflax da!! burde ikke vært mulig jo..

syns synd på deg.. vet hvordan det er når alt går dit høna sparker ja!!

håper det ordner seg for deg.. trenger litt lykke fram til sommern du nå hvertfall..

Takk, The Cowboy! Det ordner seg sikkert for meg også! Jeg får bare satse på 50 % overtid i april måned. Godt at dere fins!:)

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

en ulykke kommer sjelden alene :(

prøv å se det positive i det :)

nye felgmuttere, nye grøftelys og nytt blinkelys osv osv :)

seff koster det litt, men still ;D

Ja, jeg er i grunn en optimist Primera eier. Bilen vil se nyere og tøffere ut når den blir klar om ikke så lenge. Jeg får bare holde meg unna folk som ikke kan kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

sårri, men må nesten flire litt..Vil nesten si det er "godt" gjort å ha såpass med ulflaks på en dag..

Men kjett er det..Kan nok trenge litt trøst etter det der..

No hard feelings! jeg vil heller le enn å gråte på grunn av alt det som skjedde idag. Det er bare snakk om noen tusen lapper, det viktigste er vel at jeg fortsatt har en nydelig bil som er hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vedde 2,- på at de brukte andre bolter med en annen korning enn det som er originalt på våres biler. Jeg skulle ha låsebolter engang og da satt han mekonomen fyren å bladde i 18 kataloger...

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli kjipt! Føler virkelig med deg!!! Så selv en idiot som kjørt på en annen å stakk i går. Sånn er grusomt irriterende, jeg tok nr. og venta på bil eieren....

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke bare er meg som er uheldig.

Uhell 1: Høsten 02

Var på en "roadtrip" til en festival. Lånte bort bilen, og da var det gjort. Front mot front = Totalvrak (P11, 2.0 SRi)

Uhell 2: Høsten 03

Jævli kaldt, lot bilen stå på tomgang. etter et par minutter la jeg merke til at alle rutene hadde "dugget", men det var værre enn det. Brann. Forsterkeren hadde tatt fyr. Skade: bagasjerom, baksete, hattehytte, bakrute og innertak (+fans røyklukt)

(Bilen ble 100% ok etter dette. 2 mnd prosjekt)

Uhell 3: vintern 04

en mnd etter at bilen var ok igjen.

Rein på veien..... = frontskade (hovedlykt, spreder, panser, skjerm, og frontfanger)

Det var da liksom ikke måte på hvor mye man har måttet mekke i vinter.......

Men mye blir forbedret til sommeren.........

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider