Roger'n Skrevet November 30, 2012 Rapporter Share Skrevet November 30, 2012 (endret) Har hatt noen tilfeller der jeg ikke får låst bilen med sentrallåsknappen på nøkkelen. Har byttet batterier i nøkkel uten at det hjalp. Men plutselig virker det igjen ca en ukes tid og nå virker den ikke igjen. Det er ingen reaksjon i blinklysene som normalt blinker når bilen låses/låses opp heller nå som bilen ikke lar seg låse med sentrallåsknappen på nøkkel.. La også merke til at da bilen stod ulåst med dørene igjen stod kupelyset på lenge, før det skrudde seg av og etter kanskje ett minutt gikk lyset på igjen. Slik fortsatte det av og på noen ganger før jeg til slutt satt takbryteren på OFF. Fikk ikke låst bilen med nøkkel grunnet fryst lås så vet ikke hvordan kupelyset eventuelt ville vært ved låst dør. Noen som har lignende problemer ? Kan det at kupelyset lever sitt eget liv og sentrallås som ikke virker med sender på nøkkel være samme feil ? Har jo hørt at låsekasser har vært dårlige på disse bilene, er det da slike syntomer som jeg har ? Endret Desember 1, 2012 av Roger'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 les av feilkoder Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Har denne på vei i posten , håper den funker.. :) New VAG405 ABS Code Reader OBD2 EOBD Handheld Scanner for Canbus VW Audi | eBay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Dårlige mikrobrytere i låsekasse i førerdør er en vanlig feil på disse. Feil på komfortmodul også. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Da har jeg lest av koder og har fått feilkode 00668. Supply Voltage Terminal 30. Sporadic Open circuit. Noen som har vært borti dette og vet hvordan jeg reparerer dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 00668 - Supply Voltage Terminal 30: Implausible Signal Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring/Connectors from/to Control Module faulty Power Supply (Battery/Generator) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module Check Power Supply (Battery/Generator) Special Notes When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors). When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator). Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Feilkoden er indikerer vel at problem med batterispenningen i noen tilfelle. Trolig ikke noe sammenheng med ditt problem. Som tidligere nevnt synes problemet å være mikrobryter i døren - som ofte tror dør er åpen uten at den er det. Om den tror førerdøren er åpen, så vil den ikke låse med fjernstyringen. Når den tror døren er åpen bør du også få en indikasjon i instrumentpanelet, og kupélyset går på som du allerede har nevnt. Det lar seg gjøre å bytte mikrobryter i stedet for å bytte hele låskassa som koster minst 1500 kr. Mikrosvitsj: vw microswitch | eBay Så tenger du også et par 2.5mm skruer med mutter. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Takker for gode svar folkens.. Angående den feilkoden så har den kanskje noe med at bilen gikk strømtom etter å ha stått stille en uke i jula da ? Batteriet er nytt. Og hvor sitter Controll modulen hen tro ? Uansett, microbryter blir bestillt og byttet, lodde klarer jeg fint etter noen år med rcbil som hobby. Det blir mange spørsmål ifra meg men VW og mekanisk veit jeg lite om, og da er det kjekt med ett forum har jeg skjønt... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg