Gå til innhold

dieselvarmer

Ranger emnet

Hoghead

Anbefalte innlegg

Kjører en 2006 2.0 DI.

Ifjor sleit jeg med at temp i bilen og på motoren synker på tomgangskjøring... fikk da lest av og rettet feilkode på bilen... nå er det samma driften igjen... og med 16 blå ute er det kjipern å ikke få skikkelig temp i bilen når den står stille....

Noen gode ideer for hva jeg bør gjøre? Og om brenneren må byttes, hva ligg denne på i pris og er dt veldig vanskeligge å bytte selv?

Kjenne l øl lommeboka ikke er så veldig glad i verkstedpris. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente vannpumpa til Webastoen, ikke vannpumpa til motoren..

Husker jeg ikke helt feil koster brennkammer 2800kr + noen hundrelapper for pakningssettet. Plusser du på jobb er du fort oppi 8-10000kr. om du ikke gjør det selv.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.... Var no sånt han snakka om på Møller, ca 9 lapper.... Trur kanskje jeg finner andre til å ta den jobben da... Duden på Møller snakka ikke noe om vannpumpe på webastoen, om den er defekt, kan jeg da miste kjølevann? Det forsvinner litt kjølevann, finner ingen lekkasjer, ingen drypp noen steder bilen har stått parkert, men borte blir det, ingenting i motoren ølja er helt fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister ikke kjølevæske om vannpumpa er defekt nei.

Desverre er toppen på 2.0l Tdi kjent for å sprekke, da forbrenner den kjølevæske. Eksoskjøler er også kjent for å sprekke, forbrenner kjølevæske da også.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg tok bilen til Møller, vannpunpa på eksoskjølern virka ikke, den blei bytta, da virka alt fint i vel 1 dag. Dro tilbake til møller neste dag, som tok den inn og leste av feil, da var selve brennern slutta å virke igjen. Mekanikeren mente da den hadde gått varm (for varm) og brent opp, så jeg måtte bytte den... Han hadde visst også snakka med verksmester eller no sånt, og fått gehør for å kunne anbefale at både brenner og pumpe blei bytta om pumpa var "død"....

Uansett kosta dette meg 12 lapper nå rett før jul, kunne virkelig brukt dem en anna plass, men men... Varm bil er ett must... De sa også at det slett ikke var umulig at kjøleveskeproblemet mitt var i den pumpa som ikke virka... Skal følge med det og se...

Takk for gode svar og innspill, håper brumma mi, som jeg stort sett er særdeles fornøyd med, er frisk nå.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider