Tore Fagerheim Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 Heisann folkens, Har planer om å skaffe meg en billig bil når jeg forhåpentligvis får lappen nå i desember. Her er kriteriene: * Budsjett: 10.000 - 20.000 * Utseende betyr fint lite. * Hestekrefter og sånt er ikke så farlig, så lenge den går fremover. * Trenger ikke være ekstremt god/komfortabel å kjøre, da jeg ikke kommer til å kjøre mye. * God plass, evt. stasjonsvogn. (skal transportere gitarer og en del bandutstyr til bandøving/konserter) * Billigst mulig i drift og drivstoffkostnader, samt pålitelig. * Relativt sikker. Dette punktet er ganske viktig for meg. Er klar over at en gammel bil til 10-20k ikke kommer til å være sikker i forhold til nyere biler, men litt ekstra størrelse/vekt, samt airbag og andre sikkerhetssystemer er et stort pluss for meg. En bil som er sikker i forhold til andre biler i prisklassen / alderen er det jeg er ute etter. * Billig forsikring. Har egentlig fint lite peiling på bil, så er vanskelig å navigere seg i jungelen av brukte biler. Her er noe jeg har funnet så langt, men er usikker på hvilke som oppfyller kriterier om sikkerhet og pålitelighet. Hva sier dere? Ford Mondeo stasjonsvogn: Ford Mondeo 1.8 1997, 194 000 km, kr 7 530,- - Mitsubishi Colt: Mitsubishi Colt 1,3 1995, 141 000 km, kr 9 530,- - Opel Astra stasjonsvogn: Opel Astra 1,4i 1995, 215 753 km, kr 9 530,- - Toyota Carina: Toyota Carina 1.6 1993, 267 374 km, kr 9 530,- - Toyota Corolla: Toyota Corolla 1992, 200 000 km, kr 11 530,- - Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg