Gå til innhold

Komponenthjelp Audi A4

Ranger emnet

seldalen

Anbefalte innlegg

har tenkt og bestille

JBL GT5/GTO Basspakke - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER

JBL GTO-529 - Bilradiospesialisten - Fulltone-hyttalere

Pioneer DEH-4500BT - Bilradiospesialisten - CD-radio

trenger også en 4-kanals forsterker til høyttaleren, og vett ikkje heilt kor mye kabla eg trenge, noen som har noen gode forslag? eller noen bedre enn de eg har sitt på ? tar imot forslag med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her var det litt å ta tak i... Starter med spilleren, den har bare 1 linjeutgang, noe som ikke er så optimalt for deg når du skal inn med flere forsterkere. Denne spilleren er et bedre alternativ: Pioneer DEH-6400BT - Bilradiospesialisten - CD-radio

Så går vi over på høyttalere. Hva har du foran? Det er foran det er viktigst å ha høyttalere, og det er her du bør plassere pengene dine fremfor å kjøpe noe baki hvis du er på et stramt budsjett. En annen ting er hvis du har tenkt til å plassere bakhøyttalerene i hatthylla, for det blir IKKE bra, spes ikke når du har sub baki.

Ser du har valgt det meste fra JBL her, er det noen spes grunn til det??

Hvis du ønsker tips til noe annet, så er det greit å vite hvor mye penger du kan bruke, og hvilken bil dette skal inn i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke ka slags høyttalere som er framme, men det er ikke noe store greier, og hadde ikke tenkt og skifte/røre de, men burde jeg det allikevel?

er ikke noen spesiell grunn til JBL nei, men burde jeg ikke ha høyttalere på hattehylla i det hele hvis jeg skal ha sub bak?

er ganske tøyelig på pengebruken, tenker opp mot 12-15000 maks :) Skal ha de i en Audi A4 95-mod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke såpass med penger så burde du slå fra deg det du har funnet ja, for da kan du få noe som er mye bedre. Høyttalere i hatthylla skal man ikke ha, og hvis man har det med sub baki, så vil høyttalerene påvirkes av trykket fra suben, og låte stygt. En annen ting er at man ikke skal ha lyden bakfra, du ville sikkert ikke snudd ryggen til på en konsert feks?

Kjøp et par slike, så du får inn 5,25" foran: Audi A4 (94-01) B5, hyttaleroverganger - www.TransMedia.no

Så monterer du et slikt sett foran: Gladen SQX 130 - Autodesign AS

Sub: Digital Designs DD515 15'' - Autodesign AS

Forsterker til front og sub: Gladen XL 250c4 - Autodesign AS

Kasse er det alltid best å lage selv, eller få noen til å lage for seg, slik at den passer optimalt i bilen.

Litt dempematter til framdørene gjør underverker for lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladen er meget bra saker. Forslaget til cossiemk1 er meget bra satt sammen. Her får du fin lyd og masse trøkk for pengene.

Men kan anbefale deg Gladen SQL høyttalerene også. Og kjøp deg en cd spiller med 3 linje ut. Pioneer DEH-80PRS gir deg veldig mye for pengene. Alpine og Kenwood har også gode spillere.

Jeg hadde dritt i høyttalere bak var jeg deg og kun hatt foran. Blir mye bedre og riktig lydbilde.

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSLAG 1

CD Spiller: Bilstereosenteret.no (3998,-)

Frontsett: Enig med deg i Gladen SQX 130 (2198,-)

2 kanaler til frontsettet: Gladen XL 250c2 - 2 kanals forsterker (Produktdetaljer) [dynaBel AS] (2998,-)

Monoblokk: Gladen SPL1800c1 (Produktdetaljer) [dynaBel AS] (4798,-)

Subwoofer: Digital Designs DD2515c 15" Subwoofer, Dual 2,0 ohm, Standar (Produktdetaljer) [dynaBel AS] (3798,-)

Denne pakken koster totalt: 17790,-

FORSLAG 2

CD Spiller: Bilstereosenteret.no (3998,-)

Frontsett: Enig med deg i Gladen SQX 130 (2198,-)

2 kanaler til frontsettet: Gladen XL 250c2 - 2 kanals forsterker (Produktdetaljer) [dynaBel AS] (2998,-)

Monoblokk: dynaBel BF4501 - 1x450-1200 Watt RMS Bilforsterker (Produktdetaljer) [dynaBel AS] (2998,-)

2 stk Subwoofere: Digital Designs DD515b 15'' subwoofer (Produktdetaljer) [dynaBel AS] (3396,-)

Denne pakken koster totalt: 15588,-

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd spilleren som linkes til av Heenster er en kremspiller, med masse justeringsmuligheter. Jeg mener den blir overkill for den vanlige mannen i gata, og at DEH-6400 holder til ditt bruk. Men hvis du er veldig glad i ren og pen lyd, bare spiller .flac og virkelig skal nyte lyden av stereon, da kan den spilleren være fin, men da må du også gjøre en hel masse annet for å få ut det lille ekstra av ALLE stereokomponentene i bilen din.

Det er heller ingen grunn til å velge en 2 kanaler og en monoforsterker i Heenster sitt første forslag, da 4 kanaleren jeg linket til lenger opp gir mer enn nok effekt til en sånn 15" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider