Omegadriver95 Skrevet Desember 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2012 Er så synd at sånne folk som deg Golf2td kjører ut i trafikken å utsetter andre folk for fare i trafikken, for sånn uforsvarlig kjøring du driver på med. Håper du aldri får lappen igjen, men det kan jeg vel bare drømme om.. - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet Desember 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2012 Du sier mye rart i tråden her, nesten sånn jeg lurer om du tuller.. Jeg er hvertfall helt sikker.. hadde en subaru lakt seg på siden av meg for så å gi på, så hadde jeg fulgt etter! Og det tror jeg store deler av forumet også hadde gjort! Lett å se flisen i andres øyne osv.. Selvfølgelig ikke kjørt for mye med sommerdekk på minusgrader i desember.. Prøver ikke å rettferdiggjøre det som er gjort her, men jeg er søren ikke så mye bedre selv :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 (endret) Hvis du ikke er stort bedre enn trådstarter så får vi håpe på at politiet gjør jobben sin! Endret Desember 14, 2012 av Rsele Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Aha, enda en som mener at fartsgrenser er noe tull - og at hvor fort man kan kjøre - bestemmes av antall hester i bilen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Hvis du ikke er stort bedre enn trådstarter så får vi håpe på at politiet gjør jobben sin! Sier bare at i denne situasjonen, en subaru kommer opp på siden for å yppe på seg et "drag løp" så hadde jeg ikke takka nei. Men det å velge å kjøre uten sommerdekk på vinteren er hvertfall bare tull. Selv om jeg kjørte en dag med sommerdekk på vinteren nå i år når snøven kom :) Har vært "uheldig" som trådstarter her, men politiet har ikke hatt noe måling, så jeg fikk kun advarsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Drag løp??? Man gjør ikke slikt på norske offentlige veier. 184 km/t i en 90 sone,man forsvarer ikke slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Litt race i et lyskryss opp til rundt fartsgrensen er jo greit - men oppunder 200 er jo galskap. Dessverre ser man resultatet av slik tankegang til stadig på nyhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Litt race i et lyskryss opp til rundt fartsgrensen er jo greit - men oppunder 200 er jo galskap. Dessverre ser man resultatet av slik tankegang til stadig på nyhetene. Nei, det er ikke greit! Hva hvis en unge kommer løpende ut i veien mens du holder bånn gass? Fremdeles greit? Tenkte meg det! Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Denne tråden = :hammer - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_H Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Tråden vitner om at det er noen som ikke tenker konsekvenser av noe som helst de gjør... Bare synd det må gå utover andre! 2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen 1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn" X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Nei, det er ikke greit! Hva hvis en unge kommer løpende ut i veien mens du holder bånn gass? Fremdeles greit? Tenkte meg det! I min verden er det hastigheten som avgjør bremselengden - ikke hvor fort du akselerer. Men du kan kanskje forklare meg hvordan du tenker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Hvis du er fokusert på å gi på med hurtige girskift så vil det ta lenger tid fra du oppdager (hvis du i det heletatt gjør det!) faren til du faktisk rekker å handle. Ja, hastigheten avgjør bremselengde, men på glatt føre så blir den mange doblet. Har du noen gang prøvd å bremse fra 100-0km/t på is eller snødekke? Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Hvis du er fokusert på å gi på med hurtige girskift så vil det ta lenger tid fra du oppdager (hvis du i det heletatt gjør det!) faren til du faktisk rekker å handle. Ja, hastigheten avgjør bremselengde, men på glatt føre så blir den mange doblet. Har du noen gang prøvd å bremse fra 100-0km/t på is eller snødekke? Blir jo bare tull og selvfølgeligheter det du kommer med. Hva med påkjøringsramper til motorveien? Skal man heller akselere saktere da det kan hende det kommer en unge ut i veien og siden man er så opptatt med å gire så vil man reagere saktere? Egentlig så burde alle biler ha dau motor og automat altså? Bare så det er klart - jeg er mot å bryte fartsgrenser og uvettig kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 (endret) Fins det lyskryss på motorveien? Ikke i Norge i allefall! Imot å bryte fartsgrenser og uvettig kjøring sier du? Men, du sa at du med glede ville kjørt om kamp hvis en yppet opp til det. Edit: Beklager, blandet deg med Skorp som skrev lenger opp i tråden at han ville takket ja hvis en yppet til drag på motorvei. Endret Desember 14, 2012 av Jesper1201 Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 (endret) Jeg mente (og mener fremdeles, selv om du er uenig) at det er ok å akselerere raskt opp til fartsgrensen i et lyskryss. Det samme hvis du skal kjøre forbi eller inn på en motorvei - de to siste eksemplene vil jeg til og med anbefale at du akselerer så raskt du kan. Selv om muligheten for at en unge springer ut i veien bestandig er der, eller en gammel dame - eller en ku. I de fleste tilfellene er det nok slik at det både er hensiktsmessig og mer trafikksikkert å akselerer raskt - tiden du bruker på å gasse og gire foregår raskere slik at du fortere kommer opp i marsjfart og kan tidligere konsentrere deg 100% om alt annet enn å akselerere. Endret Desember 14, 2012 av Mr_Spock Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg