Gå til innhold

Bruke dekk og felg fra Mazda 626 90mod., og sette de på en VW Passat 1.8t 2000 mod ?

Ranger emnet

Ashen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er mulig å benytte de kjempefine vinterdekka som jeg har på min Mazda 626 1990 modell, på min nye VW Passat 1.8t 2000 mod. ?

Jeg har skrevet ned litt forskjellig informasjon, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal bruke den til ^^

Det stod en hel del på felgen på VW, og det samme på Mazdan. Her kommer det ( bindestrek - betyr at da roterte det til ny info på felgen)

VW: 61x 15H2 ET 45 - SRD 152504 - 4B0601 027 - DIN T6 (7 og to nuller under det).

Dekkdimmensjon : 195/65 r15

Mazdan: ET42 - 4073 - 1 og 89 under 1-tallet - SSR/C og 88 i en runding under SSR/C - 5 1/2 JJx1

Dekkdimmensjon : 185/70 r14

Grunnen til at jeg spør, er at jeg kjøpte dekk til mazdan ifjor november. 4000 kr kosta de meg, og de er fortsatt som nye.

De piggfrie som sitter på VW ser litt slitt ut, selv om de gikk gjennom EU kontrollen.

Uansett, så lekker det en ventil på venstre framdekk.

Så istedet for å dra til en dekkforhandler for å fikse det, tenkte jeg kanskje å sette på de nydelige Mazda vinterdekkene. Slik at jeg får valuta for pengene mine.

Ellers så tok jeg bilder av punkt 12 i vognkortet.

Der står det at standard dekk dimmensjon er 6 J

Og at standard dekk dim på Mazdan er 5.5 J (5 1/2)- og det er vel de som står på Mazdan nå.

Kan disse da stå på VW?

Første bildet er ifra VW

[ATTACH]35309[/ATTACH]

Andre bildet er ifra Mazda

[ATTACH]35310[/ATTACH]

post-58900-13804854682295_thumb.jpg

post-58900-13804854682383.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du berre bruke dekka, eller tenkte du på felgene og?

Det er 14" på mazdaen og 15" på passaten, so dekka kan du ikkje bytte om.

Felgene er vel antagligt for småe og. Siden det er 15" originalt på passaten og eg rekner med at 14" felger ikkje vil passe. (men veit ikkje sikkert)

Et er grei, men so spørs det på boltdiameteren. F.eks. kan det være 4x100, 5x120 osv. Bør være likt på begge biler.

So er det navdiameter. F.eks. 72,6mm. Skal du ha mazda felger på passaten, må mazda felgene iallefall ha like stor navdiameter som passaten. Er dei større, brukes senterringer.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider