Gå til innhold

90 coupe som ligger på 500rpm å fjusker

Ranger emnet


Mathias Eilertsen

Anbefalte innlegg

Har en Audi 90 Coupe 2.3 10ventiler. Når jeg skal starte denne karen her, så fjusker den noe enormt. Den ligger nede på 500 rpm. Dette varer bare en liten stund før den tilslutt kommer på litt under 1000. Trykker jeg på gassen smeller det i luftfilteret å ingenting mer skjer. den vil ikke øke turtallet hvis jeg trør på gassen, den bare smeller å rister som bare det. Hva kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kondens. Har skjekket vakumslangene. Har en slange på siden dær gasspjelet er. Slangen er kuttet og tettet med en skruv.

 

vanskelig å se på bildet. Men kan hende at den har en plass på innsuget eller annet der den egentlig skal stå? Har bilen gått rent med skrue i den tidligere bør det jo ikke være noe problem.

Ser ut som at du mangler luftfilter på innsuget ditt også, er det luftmassemåler på den?

 

Sjekk tenningen, har du rotorfordeler, sjekk fordelerlokk og se til at det er rent og tørt. Skru ut en av tennpluggene og se hvordan den ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det kan vere kaldstarten som slår inn?

Sjekk termostaten for dette, er det likt som på min, så skal det stå to termostater ein plass på kjøleanlegget, ein blå og ein grå, meiner det er den blå som kontrollerer dette (grå er for dashbordet), denne er 2polet og kontrolleres ved å måle ohm. let litt på forumet, så finner du verdiene den skal ha ved forskjellige temperatuer. TROR det skal vere nok å bare koble den fra og sjå om bilen går betre, men er ikkje noe som burde vere utkobla permanent.

 

Er ikkje sikker på at det er dette som er feilen, men er hvertfall ein del som er veldig lett å kontrollere og billig å evt. skifte.

Endret av Titus89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at motor får for lite bensin helt til lambda er operativ og korrigerer. Dvs at du enten har falskluft eller temp-giver til ECU er feil. En ørliten falskluftlekkasje kan gi dine symptomer, sjekk derfor alle slanger grundig, samt gummibelg mellom mengdefordeler og gasspjeld.

Du har ingen luftmassemåler men en mekanisk luftmengdemåler som gjør omtrent samme jobb. Ikke rør denne!

Temp-giver til ECU er den som sitter oppe på kjølevannflensen framme på toppen (på NG motor, på undersiden på AAR-motor) Er den 2-polte og skal være ca 2500 ohm ved 20 grader og 250 ohm ved 90 grader, ref bilde under.

 

VerditempECU-1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår