Gå til innhold

Trenger litt nybegynner hjelp...!!

Ranger emnet

[TT]

Anbefalte innlegg

Hei der alle wv gutta!

Har solgt den gamle bilen (toyota hiliux) og går over til noe litt lavere og raskere.. Ble lei av en 7" heva pickup på 35" store hjul.

Ønsker og kjøpe meg en wv golf 3. Men hva er bra/dårlig med: TDK, GTI, VR6, TDI, DTK, GTD osv.. noen 'barnesykdommer' som jeg må være obs på? Tenkte meg en 92-94 modell, satser på 92 siden om.regen er på ca 1300 istedet for ca 4000,-

Tenker og bruke en ca 60.000,- men da får jeg vel bare en rævkjørt mk3 av de med stor mottor?

Hva med en 1.8L GL? Eller kommer jeg til og angre? Går surt? Har prøvd et par av de, de går ok.. men vil ha 'litt' til mottor kraft! Tenkte og bruke litt penger på denne bilen og style den litt..

Takker for alle tips! Skal vel 'shoppe' ny golf i løpet av påsken.

MVH. - T.

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i samme situasjon selv.. tenker også på golf til ca60000kr.. Har selv tenkt på en 1.8l GL siden disse er som regel "lite" kjørt.. Har selv planer om moderat trimming, og kansje turbo hvis økonomi tillater det senere.. Eneste jeg ikke liker er at det er feilhjulstrekk:(

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert IKKE første som spør om dette, men håper noen gidder og ta seg tid til og svare!

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe vr6 til 60000 tror jeg kan være dumt. Ender fort opp med å kjøpe seg et problem. dessuten er jeg ikke veldig imponert over draget, mulig den jeg har erfaring med har noe slurete clutch, men alikavel. Er ikke en billig motor å reparere på. Om ikke toppen allerede har gått, og er skiftet ut, kan man være sikker på at den ikke holder så lenge hvis du kjøper en såpass billig vr6.

Drive carefully. 90% of the people on the road are caused by accident.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder golf 3 har alle problemer med girkassene, i vert fall når de blir brukt litt mer en normalt. samme gjelder også polo.

er også problemer med foringer i bakstillingen, de elektriske vinduene, bremseslangene fremme. motorene har vel vert bra, men somsagt tideligere har toppene på vr6en vert heller svake samme gjælder også register kjedene. sjekk etter rust i hjulbuer, bakluke og rundt de proppene som er under bilen.

lykke til med bil jakten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Radic

kjøpe vr6 til 60000 tror jeg kan være dumt. Ender fort opp med å kjøpe seg et problem. dessuten er jeg ikke veldig imponert over draget, mulig den jeg har erfaring med har noe slurete clutch, men alikavel. Er ikke en billig motor å reparere på. Om ikke toppen allerede har gått, og er skiftet ut, kan man være sikker på at den ikke holder så lenge hvis du kjøper en såpass billig vr6.

Du sier noe der.

Jeg veit jo egenlig ikke noe mye om golf, vet bare at vr6`ern har litt mer power bare.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene så langt! Lønner seg vel heller og kjøpe en GL (1.8) enn vr6/gti hvis jeg ikke skal burke mere enn 60K på kjøpet av bilen!

Men hva med TDi? Den får man jo chippa for en billig penge fra 90Hk til over 120HK. Er det en driftsikker bil?! Diesel er jo billig da! Har litst lyst og fikse meg en sånn'blow-off-valve' på turboen, da denne ikke har så mye hensikt på diesel turbo da! Men det høres litt stili ut.. hehe..

.

Hilsen Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En GT er egentlig en "GTI" med litt mindre bremser

og med vanlig 1.8L motor, men den har som regel at utstyret som er på en GTI (recaro og diverse),

forsikringa blir som på en 1.8GL,

iogmed at GT utgaven ikke ble solgt ny i Norge,

går forsikrings selskapene etter motor strl. :D

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 3 er en helt ok bil, du kan få mye bil for 60k!

Var jeg deg ville jeg sett etter Tdi og 1,6i etter 96!

1,6i etter 96 har 101hk og bruker samme motoren som Audi A3 og Golf 4! Ny type motor! Tdi er dyrere i innkjøp, men diesel er billig(grønn diesel er enda billigere!) Et annet diesel alternativ er Tdk/Gtd, men disse motorene har litt mindre futt enn Tdi!

Kjøper du 1,8(som meg) så får du en middels sterk motor! 0-100 på ca 12s orginalt! Men skal bruke under literen på mila!

Min har rulla 220k og ingen nevneverdige problemer! Dette er en kommende ungdomsbil(ala Golf2)

Styr unna de 1,8 som "bare" har 75hk, ble levert på noen Cl!

Gt er et langt bedre valg enn Gl, pga ekstraustyret!

Rust er vanlig på bakluka, fra 92 til ca 94 ble Golf 3 levert med Miljølakk(Drittlakk), så se nøye etter steinsprang!

Forøvrig ville jeg absolutt vurdert Vento(Jetta3), billigere i innkjøp og forsikring, mer utstyr, stort sett eid av godt voksen osv!

For ca. 5k har du Golf front på denne hvis ønskelig!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte nylig min golf3 1,8gl 1996mod med 113000 på telleren.

Bilen er suveren og går helt ok.God og sitte i og pen og se på. (med litt modifikasjoner så )

selger skulle ha 75k for den..jeg gikk derifra 64000 (uten sommerfelger) fattigere...

synes det var en bra deal jeg.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider