Gå til innhold

Trenger litt nybegynner hjelp...!!

Ranger emnet

[TT]

Anbefalte innlegg

B.T.i og Logico svar var nyttige.. takker! Du også Mandel, fikk jo en bra bil for en grei sum. Har sjekket litt opp med forsikring, hehe.. en 23 meg vr6 eller gti golf: GLEM DET!!!!! lol

Har vel nesten bestemt meg nå, får vel bli gl (1.8) eller TDi (hivs jeg finner en 'billig' en. TDi'en får man jo timma litt da, en 1.8L bensinmottor. hmm.. trimming? Filter har vel ikke så mye efekt uteom om på biler med turbo eller som er diesel ?!? Eksosen kan jo hjelpe litt da... tenker 3" bør holde! Men hva med større dyse i forgasseren? Og andre måter og trimme GL'en på?? Hvor mange hester har den i utganskpuktet? 90?? Kunne tenkt meg rundt 110-120 gamper.. det er passe! bør vel være noen måter og kunne få ytet mere ut av en 1.8L bensin enn luftfilter/eksos?? Noe med mottoren man kan 'fikse' på??

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 90 hester originalt ja. med fri eksos og luftfilter, så ja.. i overkant av 100hk for være litt realistisk. tror ikke det er så dumt av deg å gå for en 1,8gl. svært driftsikker bil. det er et enormt marked av golf 3, så ta deg god tid og finn "den rette". som jeg nevnte tidligere pink floyd edition har et friskere interiør, anbefales.

lykke til i biljakten

Drive carefully. 90% of the people on the road are caused by accident.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Dette begynner og bli bra svar ja... ;) :D Takker og bukker igjen! :)

Trimkam ja.. ikke dumt det tenkte jeg ikke på. Her kommer newbie spørsmålene igjen: Er det noe jeg kjøper nytt?? Hvor?? Eller tar fra en annen mottor (gti, vr6 osv?) passer vel ikke overens? Og hva ligger en sånn kam på i pris?

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=31428

Jeg har bestillt den på 10hk, er en snill gatekam, siden jeg skal overhale toppen!

Tviler for at kam fra Gti passer!

Råder deg til å ikke bruke en masse penger på trim på 1,8, ikke verdt pengene, koster mer enn det smaker! Blir som å piske en død hest! Kjøp deg heller en bil med mer hk, eller legg deg opp penger å kjøp deg Gti når du har mer bonus og kommet over ungdoms tillegg alderen!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Du, B.T.i, hva med en tur til danmark eller tyskland og shoppe litt?? Har også en kamrat sm bor i danmark som kan sende ting derfra, eller ta med hjem?! Det er jo MYEEEE billigere der nede!

.

Hilsen Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [TT]

;)

Du, B.T.i, hva med en tur til danmark eller tyskland og shoppe litt?? Har også en kamrat sm bor i danmark som kan sende ting derfra, eller ta med hjem?! Det er jo MYEEEE billigere der nede!

Vel, hadde vært moro det, men er vel kommet til et punkt der jeg ikke kommer til å bruke mer penger på styling og trim, på denne bilen! Men den neste bilen derimot.....host... turbo....host

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Vel, hadde vært moro det, men er vel kommet til et punkt der jeg ikke kommer til å bruke mer penger på styling og trim, på denne bilen! Men den neste bilen derimot.....host... turbo....host

Fortsetter du med VW da...?:)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget står mellom Vw, Audi, Seat og Skoda! Alle tilhører Vag familien! Skal ha denne bilen ivertfall 1 år til, om ikke 2! Mye penger å legge seg opp på 2 år!

Bra du holder deg til VAG da! :) Hehe.. Hvor lenge har du hatt bilen nå? Hva slags modell(er) tenkte du på innen de merkene du nevnte ovenfor da?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Bra du holder deg til VAG da! :) Hehe.. Hvor lenge har du hatt bilen nå? Hva slags modell(er) tenkte du på innen de merkene du nevnte ovenfor da?

Dette blir vel litt off topic, men har hatt bilen i 1 1,5år! Har lyst på Bora, A4, Leon, Toledo eller Octavia! Forhåpentlig vis en med Tdi og kanskje 4x4! Hvem vet, kanskje det blir Vento eller G4? Den tid, den sorg(glede)? Har dessuten 25k å betale banken før bilen er min!

Men, men! La oss ikke ødelegge tråden mer nå Oleee:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel litt off topic, men har hatt bilen i 1 1,5år! Har lyst på Bora, A4, Leon, Toledo eller Octavia! Forhåpentlig vis en med Tdi og kanskje 4x4! Hvem vet, kanskje det blir Vento eller G4? Den tid, den sorg(glede)? Har dessuten 25k å betale banken før bilen er min!

Men, men! La oss ikke ødelegge tråden mer nå Oleee:)

Aaaah, blir spennende! :)

Sorry off-topic'n TT...:(

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic her nå.. hehe.. går bra det! åhhh... gleder meg til jeg får meg ny bil!!

.

Hilsen Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider