Gå til innhold

Gåen termostat?

Ranger emnet

rfPolo

Anbefalte innlegg

Termostaten min har vert litt dårlig over lengre tid, dvs. at motoren ikke blir skikkelig varm, spesielt når kupevarmeren står på.

Men i kveld var jeg ute å kjørte og plutselig gikk temperaturen langt over 90 grader, satt viftene på full varme og kjørte til siden når jeg kunne. Åpnet lokket på kjøleveskebeholderen og det fosset ut litt vann.

Fylte på vann og kjørte hjem med full varme på i kupeen, da lå den på 90 grader hele veien.

Når jeg var utenfor bilen gikk ikke viften en eneste gang og radiatoren var ikke noe varm, kunne ta på kjøleslangen til den utenat det var voldsomt varmt..

Men, er det termostaten som har klikket fullstendig nå eller? siden problemet er motsatt enn før?

btw, regner jo med at termostaten er gåen da:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR_Simba

samme skjet med mg babyhmm?

hvor mye bilen din har gått?

samme skjebne altså. mine er gått 144.000 nå sånn cirka, din da?

Tror jeg stikker å kjøper en termostat i dag, gidder ikke å sitte i sydentemperatur hele tiden når jeg kjører:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst termostat og termostathus som ble bytta....

termostat delenr:032 121 110 B

hus delenr:032 121 121 J

Med deler,en pakning og frostvæske og jobb=995kr.

Km da var 93219 for å være helt nøyaktig......

Bedre svar enn detta får du ikke...............

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

Det var visst termostat og termostathus som ble bytta....

termostat delenr:032 121 110 B

hus delenr:032 121 121 J

Med deler,en pakning og frostvæske og jobb=995kr.

Km da var 93219 for å være helt nøyaktig......

Bedre svar enn detta får du ikke...............

byttet dette i går, møller fortalte meg hva som var sannsynligvis feil.

Nå blir ikke bilen 90 grader engang når jeg kjører, så det virkert igrunn alfor godt:D kanskje jeg har bommet litt når jeg satt inn termostaten, eller så var den gåen når jeg kjøpte den, eller den gikk til helvete når jeg mistet den i gølvet:rolleyes:

- '01 SEAT Leon 4 20VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

byttet dette i går, møller fortalte meg hva som var sannsynligvis feil.

Nå blir ikke bilen 90 grader engang når jeg kjører, så det virkert igrunn alfor godt:D kanskje jeg har bommet litt når jeg satt inn termostaten, eller så var den gåen når jeg kjøpte den, eller den gikk til helvete når jeg mistet den i gølvet:rolleyes:

Det er jo ikke bra at bilen ikke blir varm heller, dette medfører unødvendig slitasje på motoren! Optimal arbeidstempratur for en motor er fra 83 - 87 grader, under dette kan motoren ta skade, spesielt hvis du har aluminiumstopp o.l!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Det er jo ikke bra at bilen ikke blir varm heller, dette medfører unødvendig slitasje på motoren! Optimal arbeidstempratur for en motor er fra 83 - 87 grader, under dette kan motoren ta skade, spesielt hvis du har aluminiumstopp o.l!

Er jo klar over det, så jeg må jo finne ut hva som feiler den, sikkert noe muffens med termostaten ett sted, bare dritt å tømme ut kjøleveske og greier, griser jo til hele garasjen:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Hehehehe! Skaff deg et uttappnings-karr! Det er supert! Pass på hvis du har katte så blir den blind av kjølevesken! hehehehe! Helt sant!

å faen, og jeg som stengte inne katten i garasjen i natt:D:rolleyes:

nei, gjorde nok ikke det, lukka døren så den ikke skulle komme seg inn:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta til naben min tok seg en tur i garasjen når jeg hadde byttet kjøleveske på bmw'n og tok seg en god slurk av karret med gammel veske! Den ble stokk blind gitt!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider