Gå til innhold

biler og stolthet..

Ranger emnet

wicky124

Anbefalte innlegg

Originally posted by JuIius

Haha.. Det var det morsomste jeg noengang har lest..... :D

Er du seriøs?

tja.. seriøs og seriøs ;)

men angående E36 320........

24v , 6 syl 2.0 maskin.. 150 hest........

VW : 2.0i 16v 150 hp

1.8 16v 136 hp

1.4 16v 101hp

Og det e 4syl......

6 syl : 2.8 12v 174hp (24v har noe mer hest :D)

Honda : 1.6 16v 150hp..

++++++++

uansett..

325 er kjedelig under 4000 omdreininger (e du kje enige ?)

huske første gang eg prøvde 325.. låg i 70-80km/t og girte til 3 gir.. var sinnsykt skuff (når en først kom opp på et akseptabelt turtall så var det greit nok.. men ingen 204hp opel akselerasjon f.eks)

men det så e det værsta me mongen bmw folk..... dei tror faktisk at bilen deras e så siiiiinnsyk sprek.....

"eg har 150 hest da.. bare komma å kappa"

ingen blir enige på en sånn tråd uansett.. ;) heh.. men E36 blir kje handlet av meg jaffal :) damå har ein e36.. 316.. 96 mod.. kjempe bil for hu ;)

men bmw har noe tøft o da.. (M3&M5 e kakse.. 540i kicke jo bra den o.. Z8 +++)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De råsterke BMW motorene er så absolutt gode (f.eks de i M3, M5, Z8++)

MEN...

Jeg setter et stort spørsmålstegn ved diverse BMW yplinger som tror de har en feit sportsbil fordi den har 2,5l sekser med 190? hester...

Har et par gode lyskryss historier bl.a. med slike, og ja... Det ender med et surt tryne i tyskeren som takk for at de ble fratatt all stoltheten sin av en liten Honda... ;)

Men for all del, de lager kvalitetsbiler for de som tenker lengre enn bare motorene og da... "I like BMW, just not the cocky owners who think they're running a sportscar"... ;)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

De råsterke BMW motorene er så absolutt gode (f.eks de i M3, M5, Z8++)

MEN...

Jeg setter et stort spørsmålstegn ved diverse BMW yplinger som tror de har en feit sportsbil fordi den har 2,5l sekser med 190? hester...

Har et par gode lyskryss historier bl.a. med slike, og ja... Det ender med et surt tryne i tyskeren som takk for at de ble fratatt all stoltheten sin av en liten Honda... ;)

Men for all del, de lager kvalitetsbiler for de som er lengre enn bare motorene og da... "I like BMW, just not the cocky owners who think they're running a sportscar"... ;)

du har forstått det ;)

thumpsup thumpsup thumpsup

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Acura og Lexus er vel enkelt kjent som japsenes desidert mest lukseriøse merker, og er ganske overdådig pampet med finesser når de blir solgt til det amerikanske markedet...

Vel .. Acura er langt fra luxus .. er jo bare Hondaer..

Lexus er hvertfall Toyotaer som ikke finnes utenfor Japan.

(Frem til sommeren 2005 da alle LExus blir 100% lexus :P)

og du glemte Infiniti, Som i motsetning til Acura faktisk tjener penger..

Vel vel ..

hva skulle jeg skrive?

Jo..

Volvo sin sikkerhet er overdrevet. (noe jeg har personlig lagt merke til flere ganger (3))

Og når det gjelder det med at Toyota ikke får presset så mye ut av VVti som honda av Vtec ...

vel .. Toyota har jo altid Yamaha da :P

men tilbake til div bilmerker og stoltheten...

Mitsubishi har jo GDI ..

(noe som muligens var spennende 7årsiden... er gøy å være andeledels..)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Jeg antar det er fordi du ikke har en. ;)

ikke jeg nei...pappa hadde en A8..1998modell..quattro ting...altfor oppskrytt...ekkel kvalitetsfølelse..aldri auda på meg igjen..eller familien..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

tja.. seriøs og seriøs ;)

men angående E36 320........

24v , 6 syl 2.0 maskin.. 150 hest........

VW : 2.0i 16v 150 hp

1.8 16v 136 hp

1.4 16v 101hp

Og det e 4syl......

6 syl : 2.8 12v 174hp (24v har noe mer hest :D)

Honda : 1.6 16v 150hp..

++++++++

uansett..

Må ikke bare henge deg opp i hk.Hvor i turtallsområdet er det de henter ut hk og dreiemoment?

Kjørbarhet, holdbarhet og økonomi sier endel også.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er BMW's stolthet er først og fremst motorene i tillegg til kjøregleden de klarer å bygge inn i bilene.

Etter min (og mange andres) mening klarer BMW å skape en god følelse mellom mann og maskin. Selv de største modellene kan nesten kjøres som en liten sportsbil. Sammenlign en 7'er med S-klassen, en Lexus eller en Caddilac.

Motorene er ganske suverene. Ikke uten grunn at de pleier å gjøre ganske rent bord i mange internasjonale kåringer. Det beste er at de er meget bra på de fleste områder. Man kan finne motorer som holder lenger, som har mer effekt pr liter, eller som går billigere, men faller disse gjerne gjennom på andre områder.

Motorene fra München lever lenge, de er kraftige jevnt over registeret med en ekstra snert på toppen, de går penere enn noen annen, kraften leveres på en behagelig måte, lyden er fin, de har lite behov for vedlikehold og de går billig. Noen bedre?

Det kan nevnes at jeg, under jaging på Autobahn, har sørget for at bilen foran har måttet blinke seg inn i på veiskulderen med rykende motor, luktende av vann og olje. Dette har skjedd 3 ganger, og alle gangene har det dreid seg om biler fra den andre bilprodusenten i Bayern og bilene har vært ca 15 år nyere enn min.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Må ikke bare henge deg opp i hk.Hvor i turtallsområdet er det de henter ut hk og dreiemoment?

Kjørbarhet, holdbarhet og økonomi sier endel også.

du blande bmw og økonomi !?

dyre i drift.. dyre deler.. og holdbarheten kan jo diskuteras (faren te damå har dreve bmw verksted i snart 15 år)

men for all del.. detta e ein post så ingen blir enige på ;)

grunnen te at hp blei tatt opp e jo ein del tror dei har en sinnsykt sprek bil.... noe som faktisk e så feil så det går ann :)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

du blande bmw og økonomi !?

dyre i drift.. dyre deler.. og holdbarheten kan jo diskuteras (faren te damå har dreve bmw verksted i snart 15 år)

men for all del.. detta e ein post så ingen blir enige på ;)

grunnen te at hp blei tatt opp e jo ein del tror dei har en sinnsykt sprek bil.... noe som faktisk e så feil så det går ann :)

BMW er mye mer økonomisk enn de fleste tror, problemet er vel at de fleste eierne er litt harde på gassen, så da blir det et forholdsvis stort forbruk. Se på de nye BMW`ene feks med hvilken som helst motor, de har mindre forbruk enn hvilken som helst konkurent med tilsvarende motor.

Delene er ikke av de billigste, men de er langt fra de dyreste heller. Feks så hørte jeg av en BMW mekaniker som har jobba med BMW i snart 20 som sa at 4 plugger til BMW V8`ere kosta rundt 10 000 kr på 80 tallet, i dag kan du få 8 plugger til under 1000 kr.

Angående holdbarheten så kan du jo dra en til den lokale skraphandlern å se over om du finner mest BMW, VAG, Toyota etc.

Pappa har jobbet med BMW i over 20 år og har hatt eget BMW service verksted i 15 år så jeg kan sikkert ha blitt noe påvirka av det, men jeg sumerer faktisk fakta.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Vel .. Acura er langt fra luxus .. er jo bare Hondaer..

Lexus er hvertfall Toyotaer som ikke finnes utenfor Japan.

(Frem til sommeren 2005 da alle LExus blir 100% lexus :P)

og du glemte Infiniti, Som i motsetning til Acura faktisk tjener penger..

Vel vel ..

hva skulle jeg skrive?

Jo..

Volvo sin sikkerhet er overdrevet. (noe jeg har personlig lagt merke til flere ganger (3))

Og når det gjelder det med at Toyota ikke får presset så mye ut av VVti som honda av Vtec ...

vel .. Toyota har jo altid Yamaha da :P

men tilbake til div bilmerker og stoltheten...

Mitsubishi har jo GDI ..

(noe som muligens var spennende 7årsiden... er gøy å være andeledels..)

En jeg kjenner som er mye i statene kjøpte seg en infinity, jeg hadde ikke hørt noe særlig om de men jeg fikk se bilde og hørt hvordan den dro så skjønte jeg at det var skikkelige greier...har samme forhold til nissan som lexus har til toyota tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

BMW er mye mer økonomisk enn de fleste tror, problemet er vel at de fleste eierne er litt harde på gassen, så da blir det et forholdsvis stort forbruk. Se på de nye BMW`ene feks med hvilken som helst motor, de har mindre forbruk enn hvilken som helst konkurent med tilsvarende motor.

Delene er ikke av de billigste, men de er langt fra de dyreste heller. Feks så hørte jeg av en BMW mekaniker som har jobba med BMW i snart 20 som sa at 4 plugger til BMW V8`ere kosta rundt 10 000 kr på 80 tallet, i dag kan du få 8 plugger til under 1000 kr.

Angående holdbarheten så kan du jo dra en til den lokale skraphandlern å se over om du finner mest BMW, VAG, Toyota etc.

Pappa har jobbet med BMW i over 20 år og har hatt eget BMW service verksted i 15 år så jeg kan sikkert ha blitt noe påvirka av det, men jeg sumerer faktisk fakta.

det kommer jo litt ann på hvor mange biler som er solgt fra de forskjellige fabrikantene og da(bmw har vel aldri vært det merke som har solgt flest biler i norge)....

du kan ikke mene at bmw er billig....se på nybilprisene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Det er få BMW-eiere som har gjeld oppover ørene. Prisene er veldig akseptabel nå. Med unntak av E46 med stor motor og E36 Cabriolet med store motorer og for ikke å glemme M-bilene, men du har neppe kjørt fra noen M3, M5.

Misforstå meg rett, Nissan Laurel går bra den. Men bilen er jo skrot

tror faktisk Hondaen har rett.. hehe.. tror den laurel'n han snakker om kjører fra en m3... men det hadde vært fett å sett i virkeligheten ;)

is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Destro85

det kommer jo litt ann på hvor mange biler som er solgt fra de forskjellige fabrikantene og da(bmw har vel aldri vært det merke som har solgt flest biler i norge)....

du kan ikke mene at bmw er billig....se på nybilprisene....

Selvfølgelig så er det jo solgt langt flere Toyotar enn feks BMWr. Men hvis du kikker prosentvis så vil det nok alikevel stå flere Toyotar hos skraphandlern.

Har aldri sagt BMW er billig i innkjøp, det jeg sa var at de er ikke så svindyre å eie om man ser bortifra forsikringa.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om man ser bort i fra forsikringa". Hvorfor skal man se bort i fra den da?

Astroen min bruker 1,1l/mil, men den er MYE billigere å ha enn en Nissan Micra "om man ser bort ifra bensinforbruket".

Og bortsett fra vekta er den også MYE lettere enn en Nissan Micra!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider