Gå til innhold

Phoenix Gold ZPA 05

Ranger emnet

marius242R

Anbefalte innlegg

ZPA 0.5 er vel oppgitt til 1X1000w både i 4 og 1 Ohm, hvis jeg ikke husker helt feil. Hadde en slik selv en gang, brukte den på en 12" RF-sak- Har hatt Stroker 15 også, men med annen forsterker.

Jeg ville ikke satset på mer enn en Stroker 15 på ZPA'n. Ville egentlig ikke brukt den på en slik sub i det hele tatt. ZPA-serien til Phoenix Gold er ikke blant de mest rocka forsterkerne de har laget. 0.5 gir f.eks ikke like mye trøkk som en MS2250 - men den spiller utrolig mye renere, på grensen til analytisk vil mange si. Jeg ville heller gått for en eller to Boston Accoustics Pro 12.5 på denne forsterkeren. Gå også ut og let etter en til å kjøre frontsettet ditt på.... Det vil bli knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

viss du skal ha ny stroker 2 15 så kan det bli litt vanskelig å få tak i, jeg har i hvertfall en inne og kan jo sjekke opp om kanskje cerwin ha en igjen i USA. Nå kommer jo den nye strokern om ikke så alt for lenge også.

vet du hvor mange watt den forsterkern yter? jeg pleier å anbefale TRU hammer til en stroker 15 og den yter godt over 1000w rms i 4 ohm.

jeg har jo også noen suber inne nå som vi mener er den som tar over for den gamle strokern. det er vibe space og den spiller rimlig heftig den også. den krever litt mindre effekt også

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren er på 1000W RMS i 1 ohm og 4 ohm...

Originally posted by ALJ_GSi

viss du skal ha ny stroker 2 15 så kan det bli litt vanskelig å få tak i, jeg har i hvertfall en inne og kan jo sjekke opp om kanskje cerwin ha en igjen i USA. Nå kommer jo den nye strokern om ikke så alt for lenge også.

vet du hvor mange watt den forsterkern yter? jeg pleier å anbefale TRU hammer til en stroker 15 og den yter godt over 1000w rms i 4 ohm.

jeg har jo også noen suber inne nå som vi mener er den som tar over for den gamle strokern. det er vibe space og den spiller rimlig heftig den også. den krever litt mindre effekt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ZPA 0.5 og 2 x Stroker 15, og klart det fungerer, men en ZPA 0.5 gir på langt nær nok effekt til å kjøre 2 stk Strokere til max.

Men i terorien utifra specs på ZPA 0.5 kommer det først og fremst ann på hva versjon du har av Stroker... har du S4 eller D2 er det best med ett element da du da i teorien får 1000 watt (2 element gir kun 250 watt pr element og dermed samme db), har du D4 er det best med to stk da hvert element uansett får 500 watt pr element (dvs 6 db høyere med 2 element) :) Men dette er teori da, vil ikke nødvendigvis bli likt i praksis

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider