Einar Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Hvorfor monterer folk større bremser, større diameter? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 De lenger armen (avstanden fra senter er) de større kraft får en ved samme friksjonsverdi på bremseklossen. Hvorfor ikke skaffe deg en brukt clutch oppsett fra en type motor som er sterkere enn den du har nå? Hvor mye moment snakker vi om originalt og trimmet? For å få mer spenn i lamellen så kan du dreie ned kransen på svinghjulet X-antall mm, dette krever presisjon da du kan ende opp med vansker med å koble fri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 For å få mer spenn i lamellen så kan du dreie ned kransen på svinghjulet X-antall mm, dette krever presisjon da du kan ende opp med vansker med å koble fri. Det du skrev ellers er helt korrekt og en veldig god måte å forklare det på, men akkurat det jeg siterer er jeg verken enig eller uenig i. Forstår jeg deg rett så sikter du til å gjøre klaringen mellom disk og svinghjul mindre ved å dreie vekk litt av flaten disken er skrudd fast til. Dette kan funke bra, men avhenger mye av spesifikasjonene på solfjæra, dvs. at solfjæra ofte er lagt opp slik at den spenner hardere dess mere slitt lammelplata blir. Så man bør vite hva man gjør, men det bør man uansett om man tukler med slikt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Dette er en opel 2,0 8v med 115hk og ca 170nm originalt, jeg tenker å trimme til ca. 170hk og 240 nm på 0,5-0,6 bar. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Trur du ikke den tåler det da en god stund til du eventuelt får kjøpt en sinnter??? hadde en 2l 130hk 8v før med grenrør,2"eksos,portet topp. chip og kvaskam var vel ca rundt 150-160hk og 200-220nm i den å hadde aldri noen problemer med koblingen på den.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Kan godt hende, men den går fort når det blir clutching i 3.-4. Gir på snø... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Clutch fra LET passer ikke rett i altså? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.