Gå til innhold

Mercedes 190E 2.0 Automat 1990 - startproblem etter krasj og delebytte


pepsiflaska

Anbefalte innlegg

Det er snakk om en Mercedes 190E 2.0 118HK 1990 mod, som nettopp rundet 200 000.

 

Var så uheldig å være med i en liten krasj her om dagen, da fikk bilen en trøkk i fronten og jeg måtte bytte diverse deler som stag under panser, panser, fanger, lykt og radiator. Disse delene kjøpte jeg brukt da det er snakk om en ganske gammel bil så jeg orka ikke bruke så mye penger på den. Igår når jeg bytta delene måtte jeg selvfølgelig sjekke om den nye radiatoren funket slik selger lovte, min største frykt var at bilen skulle gå varm fordi jeg hadde gjort noe feil eller den ikke virket som lovt.

 

Dette skjedde IKKE, men bilen bare stoppet (lugget litt før den stoppet, virket som den ikke fikk bensin/mye luft) etter jeg hadde kjørt en halv mil eller noe, det virker som problemet kommer når jeg kjører og ikke på tomgang, jeg fikk startet den en gang, men måtte ty til nødblinkers da den døde i det jeg satt den i D igjen.. Etter dette fikk jeg ikke start igjen, Jeg så under panseret og fikk øye på en kontakt som vistnok hadde "ristet" seg av iløpet av turen.. Da jeg satt denne på fikk jeg start på første forsøk, men døde tvert jeg satt bilen i Drive igjen! Deretter fikk jeg ikke start, jeg og stefaren min prøvde å starte bilen mange ganger før vi ga opp og til slutt måtte trekke den hjem igjen!

Vi synes det høres ut som om bilen ikke får noe bensin, da starteren, registerkjedet, og alt annet virker og gå slik det skal, jeg hører også den kjente "summingen" at av bensinpumpa starter når jeg starter bilen!

Denne såkalte "kontakten" som ikke satt ordentlig inn var ved returfjæra på gasswiren!? Hva er denne til? er det den som åpner spjell, eller gir den varsel til bensin?

Kan det være at nå som den var av, at det tar litt tid før systemet får bensin igjen? Og vil dere anbefale eller frabedt meg å prøve å få start på bilen som den står? Ble litt nervøs for å prøve der og da, når jeg nettopp hadde bytta radiator, fordi jeg var redd for å skjære motoren, men den høres bra ut når jeg vrir om nøkkelen.

 

Har dere noen tips til hva det kan være? Vil nødig levere inn bilen og få en usannsynlig høy regning da jeg føler jeg kan gjøre det meste på bilen selv, har mekanisk bakrunn men jobber ikke direkte med bil.

 

På forhånd takk! :-)

 

Obs! Glemte å nevne, ved første stopp luktet det veldig svidd! Som svidd gummi eller noe...

Endret av pepsiflaska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår