thogler Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 I går kveld da jeg skulle parkere herligheten, så døde den, helt plutselig. Den har laget en hylelyd ett stykke tid som forsvinner når motoren blir varm. Jeg har venta for lenge med å bytte eller stramme reima, da jeg fikk satt i ny i august og tenkte at det ikke kunne være reima det var noe galt med. Nå har reima flekket på midten og det er litt gummirester rundt om kring inni motorrommet. Reima sitter fortsatt på, men er ødelagt. Siden bilen stoppet sånn helt plutselig, har jeg kjørt skuta til registerhavari? Har jeg ødelagt alt arbeidet som er gjort på bilen de siste 3 årene fordi jeg har venta for lenge? Ny reg reim og motor, viftereim, gummiknopper, skruer, slanger, batteri, ac -anlegg, (vannpumpe?), eksosanlegg etc. Jeg kan ikke såå mye om biler, derfor spør jeg her. Hjeelp. Babyen min dør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Hvis den stoppet helt plutselig så kan det være at den er strømtom for om reima er dårlig så vil ikke dynamoen lade. Er vel bare og prøve å starte den et lite øyeblikk det Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Du ville nok hørt/lagt merke til om regreima har ryki, smeller ganske godt. Kan fint være dynamo reima som er gåen, da lader den ikke og bilen starter ikke. Klarer ikke å se ut ifra bilde hvilken bil du har? Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Er ikke alltid man hører det om regreima ryker, det hender motoren bare stopper uten ulyder, er litt fra motor til motor. har også hørt ett tilfelle der ei viftereim røyk og deler fra den fikk reima til å hoppe av. Men jeg tror opelduude har rett og at du rett og slett er strømtom pga ingen reim til dynamo, sett på ny reim og lad opp batteriet ditt;) Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Skeptisk.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thogler Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2012 Hvorfor røyk reima når det bare er 4 mnd siden den ble satt på? Hørte ingen lyd da den røyk. Bilen bare sovnet inn.. Men får håpe det bare er tomt for strøm.. men merkelig at batteriet fortsatt lyser grønt. Håper det er en enkel sak! Jeg har en peugeot 605, 1998 2.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Desember 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2012 Sant det at en ikke alltid ikke hører det om reg reima ryker, har du sjekka alt av sikringer? Du kan jo fint se om dynamoreima er der eller ikke Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2012 Prøv å snurr motoren for hånd Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg