Gå til innhold

Oljelekkasje i front - 98 mod, bensin

Ranger emnet

subfor

Anbefalte innlegg

Takk for svar!

Tror jeg har bare 20' km igjen før bytte av registerreim. Vil bytte av simring på veiva være en smal sak i den forbindelse?

Eller bør jeg kanskje tenke byttemotor?

Hadde lest så mye positivt om Subaru og Ej20 motorene men min virker ikke til å være inkludert :P

Får muligens ikke verksted time før etter jul. De måtte sjekke delelager for så ledige timer.

Drypper dels mye olje var kanskje mye pga at det var samlet seg olje på bunndekselet. Prøvde å sjekke nærmere nettopp og det drypper ca 5 dråper på 30 sek.

Leste noe om at det var ikke bra hvis det kom olje på registerreimen og vil tro det er tilfelle her siden det drypper fra dekselet til registerreimen. Men tok briste eller bære - og kjørte for noen timer siden på butikken og kom nå velberget hjem - noen mil. Risikosport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å si om det havner noe på reima eller ikke, men det er ikke så stort trykk der når det bare drypper. Må av med registerreima igjen for og få skiftet den simringen. Greit og finne ut at det er helt sikkert at det er der det lekker.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Er ikke lett å si om det havner noe på reima eller ikke, men det er ikke så stort trykk der når det bare drypper. Må av med registerreima igjen for og få skiftet den simringen. Greit og finne ut at det er helt sikkert at det er der det lekker.

Det er en enkel operasjon å skifte simringer (veiv og kamaksler) når reg.reima er av. Det koster ikke allverden heller. Jeg fikk dette gjort på en Legacy 93 modell som jeg hadde. Fikk det gjort på merkeverksted i forbindelse med skifting av reg.reim, og det var overraskende rimelig. (Husker ikke helt prisen, det var for noen år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider