Gå til innhold

Bil til 30 - 55.000kr

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og fruen er på utkikk etter nybil, pga hun er blitt gravid.

Ble så jeg solgte Omega'n på fredag.

Så, hva hadde DU kjøpt for MAX 55.000kr om du hadde ventet barn?

Omegaen ble solgt pga slitent varmeapparat og ville ha ny bil. :)

Min eneste kriterier er at det er STV og ikke automat.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Når du trenger plass er A6 hakket større enn Passat :)

Jo, det vet jeg.

Men er det bare meg , eller er det mer plag med audi enn VW?

Er jo egentli samme bilene, men uansett legger jeg hele tiden merke til det..

Da tenker jeg ikke så mye på 1.8T, da helt diesel.

Gått flere A4\A6 og audi 100 her som knerter girkasser og drivknuter hele tiden.

Men får aldri høre noe tull med passater?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får aldri høre noe tull med passater?

Vel, da tror jeg du må høre litt mer etter :D Passat-delen av dette forumet er ganske aktivt med folk som spør etter hjelp ifm feil de har.

Forstilling, vannlekkasjer, startsperreproblem og andre elektronikkproblemer, rust pga sinkslipp, feil med elektrisk håndbrekk(3c) og diverse annet.

Dette er jo en bil som er solgt i stort antall, så noen eksemplarer vil være bedre enn andre naturlig nok. Skummelt å snakke dritt om vw, da de har mange fans. Men JEG syns Passat i den prisklassen har for mange feil til at det blir en aktuell bruktbil for min del. Kan bare nok en gang anbefale Mondeo, mer driftssikker bil har jeg aldri hatt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat 1.9 Tdi er vel noenlunde safe, kanskje litt forbehold med første 115 Hp utgaven.

A6 har et mye bredere utvalg av mere risikable motor og girkasse varianter.

--

Okei? noe spesielt med 115hk utgaven?

Fant denne, og den frister en god del egentlig. https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38938556

Om det blir A6 blir det også 1.9TDI, V6 motorene vil jeg ha meg frabedt.. :)

JChE, Mondeo.. Har sett på de og, men hører snakk om bensin motorene ikke er verdens beste?

2.2TDCI som man må satse på?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av bensinmotorene har høyt oljeforbruk, men ikke alle. Så er det noen virvelspjeld i innsuget som kan løsne etter en stund, men da får man visst varsel i form av en ventiltikk-aktig lyd fra motoren før det går galt. Bortsett fra dette er de skuddsikre.

Jeg tok ihvertfall sjansen selv om jeg visste om disse svakhetene, og angrer ikke på det. Det beste er å kjøpe 04 eller nyere, da er mange av feilene fikset. Og selvfølgelig så lav km som mulig. Grunnen til at jeg valgte bensin var bla at det er langt lettere å finne en 1,8 bensin med lav km enn å finne en diesel som også har lav km. Og bilene har registerkjede, så der sparer du også noen kroner.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største feilen på A6 er helt klart forstillinga.

På Passat har du samma forstilling som A6, men du har også ledningsbrudd til komfortstyreenhet, defekt komfortstyreenhet, defekte dørlåser.

Beste er helt klart å gå for A6 1.9Tdi eller 1.8t med manuell kasse selvsagt.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider