Gå til innhold

Eilif9's VW Taro (Hilux) "Rustbucket"

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, det hadde vært noe.. Skal av med planet, da kommer jeg godt til rammen for å finne/pusse rust :) Så får vi se om jeg klarer å sveise rusta på det gamle, om ikke så får jeg vel prøve å finne et nytt et ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på tide med oljeskift snart..

Men først må jeg vite hvor mye olje som går på! ;)

Er det noen som vet eksakt antall liter som går på motoren? Ja, filteret skal skiftes det og :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på tide med oljeskift snart..

Men først må jeg vite hvor mye olje som går på! ;)

Er det noen som vet eksakt antall liter som går på motoren? Ja, filteret skal skiftes det og :)

Burde du i det hele tatt bruke penger paa den, foer du har oversikt over rusten?? Ant liter olje finner du i instruksjonsboken..?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg visste du kom til å spørre om det.

Nei, jeg har ikke tenkt å bruke mye før jeg får sett på rusta :)

Men om den ikke går gjennom EU så blir den nok brukt som gårdsbil, og den tar ikke skade av et oljeskift etter sikkert 5 år på samme olja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjer det litt ting her igjen :)

Noen bilder!

IMG_0012_zps05708c09.jpg

IMG_0018-1_zps32245510.jpg

Har også fått lagt kablene i rør :)

Vet at den ene kabelen i kabelskoa der ser helt jævlig ut, fikke ikke plass til to 4mm2 kabler i den, skal ta med meg noe torix fra skolen å få til noe litt bedre ;)

IMG_0022_zpsee20e82e.jpg

Ble litt enklere på isen med litt ekstra vekt baki! 9 dekk og ei diger metallplate var det som skulle til :)

IMG_0034-1_zpsd6c48439.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått bilen inn på verkstedet, og over gropa.. :)

Ramma er bra for rust fra fronten og halvveis bakover. Men den biten av ramma som platten står på er helt råtten..

Det flaker av store biter med rust, og jeg kunne på en plass til og med stikke et skrujern rett gjennom ramma.. :/

Bremserørene er også rustne.

Var i går og kikket på delebil (4x4 taro) på en skraphandler i trondheim med svigerfar, men fikk beskjed om at de ikke kunne selge oss noe annet enn deler av ramma, da bilen var vraket.

Så det ser mest sansynlig ut som at det blir kjøpt inn enten en ny 2wd for å bytte ut ramma, eller en 4x4 og flytte over motoren og kanskje hytta, om den passer over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av ramma :)

Driver og leiter etter en 4x4 som vi kan flytte over motoren til.

Rusthull..

IMG_0009_zps8b10b52b.jpg

Ramma ser helt fin ut under hytta og fremover :P

IMG_0010_zps51f4d77d.jpg

Rustne bremserør;

IMG_0011_zps57c018c5.jpg

IMG_0014_zps87af046f.jpg

Så det var jo litt trist..

Menmen, en kan jo ikke gi opp så lett :)

Fant litt kabel med litt tverrsnitt på verkstedet, og et batteri som jeg har til overs, så jeg la like så godt opp doble batterier :)

Starter jo på et blunk!

IMG_0021_zps98f0a8a4.jpg

IMG_0017_zpse3a2eeac.jpg

Har også rengjort toppdekselet, ble jo nesten fint :)

IMG_0025_zpsc087e935.jpg

Neimen, hva er nå dette for noe tull?

IMG_0029_zps3b8c57c6.jpg

Og et lite bilde :)

IMG_0028_zpsabef4a52.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider