Gå til innhold

Kratig ulyd fra forstilling/drivverk

Ranger emnet

Vebilen

Anbefalte innlegg

Hei,

JEg har nylig kjøpt en Hiace '97, 4x4.

Merket i går at det kom ulyd fra drivaksel/leddet ved venstresving, måtte fortsette å kjøre så etter et par mil var ulyden der hele tia, ved sving og rett frem kjøring.

Så jeg tipper det er drivleddet som er gåent, og tenkte å skifte det.

Så jeg gikk inn på mekonomen for å se pris osv, men fant ingen ting.

Så lurer på;

Er det mulig å bare bytte drivleddet? eller må man ta hele akslingen?

Samt jeg har aldri skrudd hiace før, så hvordan er den jobben? tidkrevende eller simple shitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte hele akslingen når leddet først har tatt kvelden ja og det er ikke gratis da du nok må på Toyota for og få tak i en ny en.

Husker ikke akkurat hvordan det der på hvilken siden. Må muligens av med bremseskive og nav da det sitter i skiva også sitter akslingen skrudd fast på girkassa.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte hele akslingen når leddet først har tatt kvelden ja og det er ikke gratis da du nok må på Toyota for og få tak i en ny en.

Husker ikke akkurat hvordan det der på hvilken siden. Må muligens av med bremseskive og nav da det sitter i skiva også sitter akslingen skrudd fast på girkassa.

Det var det jeg var redd for ja, noen som har formening om ca pris på den da?

Akslingen skrudd på girkasse, da mener du vel bare en form for aksel lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider