Audi tq Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Da jeg startet bilen i dag var det fusking, smelling i potta og tenningsbank (Hørtes ut som metallisk skrangling ved gasspådrag) Bilen har gått fint frem til nå, er en '75 Mercedes 200 w115. Kjører på 98 oktan med blyerstatning. Noen som har en ide om hvor jeg skal begynne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Tenningsbank lager ikke skranglelyd, høres mer ut som det kastes grus på panseret. Tenningsbank kan komme ved for tidlig tenning og / eller for mager blanding. Sjekk om motor suger falskluft, samt sjekk / juster tenningstidspunktet. Er gjerne forgasser på denne som du også kan ta en kikk på. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Fordeler lokket, sjekk etter fukt. Mulig det kan vere forgasseren som ikke liker kulde også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi tq Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Takker for svar! Skal få gått over bilen i kveld. Kan jo håpe at det ikke er tenningsbank. Trodde først lyden var et løst deksel som vibrerte eller noe, men mistenkte tenningsbank da lyden spesielt kom ved belastning på lave turtall. Det skal legges til at øret mitt er utrent når det gjelder tenningsbank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Tenningsbank høres lettest ved belastning på lavere turtall, spesielt ved gjennomvarm motor. Tenniongsbank på lave turtall er lite skadelig, på høyere turtall kan det ta knekken på motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg