Gå til innhold

Audi 80 1,9TDI

Ranger emnet

rlsa

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 tdi som jeg veldig gjerne vil bytte instrumentpanelet i...

Det er 2 grunner til det:

Speedometeret henger seg opp, dvs når jeg kjører 60 km\t, så viser det 40 km\t, men når jeg når ca. 80km\t så spretter det opp

til reel fart...

Grunn nummer 2 er at det ser ut som instrumentpanelet i en gammel Opel!!! For klokka er like stor som speedometeret!

Jeg lurer på om at det går an til å bytte over til ett instrumentpanel der det er en turteller istede for klokke?

Altså om det er lagt opp ledninger/wire til det?

Hvis noen har et slikt intrumentpanel til overs, så er jeg VELDIG interresert!!!

Mvh

Roar

92 29 86 46

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke dirrekte erfaring fra TDI. Prøvde å bytte instrumentpanel på en 80 2,0 90 HK som ikke hadde turteller. Der lå tydeligvis alt klart, så det fungerte fint med intrumentpanel med turteller. Regner med det samme gjelder for din også. Er ikke helt sikker på hvordan det er med kompabilitet om intrumentpanelet kommer fra en 5-syl motor, men det kan sikkert noen andre svare på.

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Er som sagt ikke sikker på dette med 5'er og 4'er, men tror d skal gå bra. Høret om en som brukte S2 speedo i sin cab med 2,0 4 syl. Om du har det for hånden er det jo bare å prøve. Bare et par skruer og noen plugger, så er det ute. Vil tro det ikke har noen invirkning på speedometeret da dette er elektronisk styrt fra en føler i girkassa. Ikke sikker på hvordan det er med signalet for turtelleren. Tror kanskje det kommer fra styreenhet, og da bør det jo gå bra. Spørr på vw/audi-club forumet du. Kanskje du finner noen tråder om dette i arkivet der også.

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker og flytte over hele instrumentbordet ja tror jeg! har lest om folk som har gjort det! alt stemte vist, men kjørekomputer og sånn funker ikke self. hvis du ikke har det fra før :)

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

ikke for å rippe opp i gamle tråder, men hva må til for å få kjørecomputern til å funke da ?

er det ikke 3 forskjellige instrumentpaneler, en med bare ikoner, og en med sånn "bremslicht" etc og en med kjørecomputer der man kan ser forbruk, temp etc?

kunne tenkt meg det siste der ja ;)

xaudi coupe2.8q

xpeugeot 205gti

xmazda 929lht

xford capri2.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider