Gå til innhold

fra gasser til efi


mortenhinsverk

Anbefalte innlegg

Litt mer motorinfo hadde ikke gjort noe, men det første du trenger er innsug med plass til dyser. Har du ikke dette kan du bruke et innsug for 2x Weber DCOE og adapterplate til separate spjeldhus. Dette er bolt on på din motor, samt har hvert spjeldhus hull for dyse.

 

Innsug som dette

5-2990.jpg

 

Det vil da se slik ut, bare med insuget over i stedet for de på bildet under.

S50007081.jpg

 

For å styre dyser og motor kan du bruke Megasquirt, er et meget billig alternativ og fungerer minst like bra som alle andre datasprut. Ledningsnett fås kjøpt løst.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det er plug'n'play da din ECU ikke er beregnet for elektroniske dyser, ei heller har du vel ledningsnett for dette? Må derfor bytte ledningsnett og ECU, samt annen bensintilførsel da dysene krever mye høyere trykk en forgasseren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gasser har du i dag da? Weber 32/36 DGAV eller noe slikt? En Weber 38/38 DGAS vil gi mer moment over hele registeret, meget merkbart sammen med trimkam ;)

Du kan ta gasser fra en 2.8 men den må selvsagt dyses om til din motor, ellers vil du stort sett bare merke forskjell på bensinforbruket.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det et spørsjmål ang motor'n den har ikke gått mer enn 166 tusen men det ble bytta topp på den til trimm, eksosen på bilen er grå-blå bilen bruker en del olje går i cylindrene bruker ikke vann er heller ikke olje i vann men en kompis av meg mente det kansje kunne være nære motor ras, vet du noe om dette er det bare helt nedslitte ventiltettninger eller er det noe mer alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha men sett litt på dobbel weber gasser er det værd pengene å kjøpe det ?

 

DGAV, DCD og DGAS er dobbel Weber der de to første er registerforgassere og den siste er synkronforgasser. Tenker du på DCOE så er dette også doble synkronforgassere men da må du ha to stk, samt innsuget på bildet øverst. Om motoren ellers stort sett er original så er dette mest bortkastede penger.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det et spørsjmål ang motor'n den har ikke gått mer enn 166 tusen men det ble bytta topp på den til trimm, eksosen på bilen er grå-blå bilen bruker en del olje går i cylindrene bruker ikke vann er heller ikke olje i vann men en kompis av meg mente det kansje kunne være nære motor ras, vet du noe om dette er det bare helt nedslitte ventiltettninger eller er det noe mer alvorlig?

 

Oljeforbruk kommer av enten utette ventiltetninger eller slitte oljeskraperinger, hva som feiler din er ikke lett å konstantere, men om det kommer blårøyk etter at du henger på giret for så gi på, da er det mest sannsynlig ventiltetningene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du av EFI-opplegget?

 

Du må skifte motorledningsnett, tank, fordeler, innsug, egentlig topp også.

 

Mye er plug & play, om det er fra rette modellene.

 

hvis du har en `86 modell, så tror jeg bilen din har rette stikk og slikt for å montere IS-nett fra en 86 modell.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du innsprøytninga med Luftmengdemåler, MAP-sensor og lambdasonde, ikke sant?

 

Ta en tur på Hovedsiden: Velkommen til Fjordcruise Narvik as sitt forum, der er det folk som vet akkurat hva du trenger.

Ford sine innsprøytningsanlegg er ikke vriene å få koblet opp uansett, men tror nok ikke det er helt plug&play mellom en `86 mk.I og en `90 mk.II.

 

Forøvrig er forskjellen på toppene innsugskanalene(bl.a. utsparinger til dyser i kanalen), mens kamaksel er lik.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår