Gå til innhold

Montering av eksos. Alt på en gang eller kan noe vente?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har som nevnt en gåen katalysator og har tenkt til å bytte den. Samtidig hadde jeg tenkt til å sette på en bakre effektpotte (og sette på et større midtre rør). Prisen på dette hos Bilens Eksosanlegg , inkludert arbeid er ca. 6500. Dette ble litt drøyt for denne månedens lønning (har bare ekstrajobb) så nå lurer jeg på om det er dumt/upraktisk av meg å reise bort dit å be dem montere midtrøret og bakre potta i første omgang og vente litt med katalysatoren. Er det klønete å sette på kat'en senere for de? Har veldig lyst til å bruke litt penger nå :)

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Heisann

Jeg har som nevnt en gåen katalysator og har tenkt til å bytte den. Samtidig hadde jeg tenkt til å sette på en bakre effektpotte (og sette på et større midtre rør). Prisen på dette hos Bilens Eksosanlegg , inkludert arbeid er ca. 6500. Dette ble litt drøyt for denne månedens lønning (har bare ekstrajobb) så nå lurer jeg på om det er dumt/upraktisk av meg å reise bort dit å be dem montere midtrøret og bakre potta i første omgang og vente litt med katalysatoren. Er det klønete å sette på kat'en senere for de? Har veldig lyst til å bruke litt penger nå :)

Hørtes ut som en svært dårlig deal!!!

For 2-3 år siden laget Svendsen eksos et 2,5" håndlaget/sveiset

komplett eksosanlegg til min Golf cab 91`. Dette inkluderte også

et cat-replacement rør, som gjorde at jeg satte inn cat`n kun v/eu kontroll.. Fet Chrome eksosavslutning i 3" var også inkludert.(kunne velge avslutning selv..)

De brukte et par timer på jobben, og resultatet var HEFTIG lyd og mye bedre respons. Ga nok noen hk..

Prisen var 4500; :rolleyes: ;)

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Det er nok kat'en som trekker opp prisen. Den koster 3700,-. Bakre+midtre røret kommer på ca. 2500 inkludert montering.

Hva i granskauen skal du med cat`n:)

Jeg får ihvertfall en 3" race cat for under 3k uansett..

Min var en 91`og den ble godkjent med riktig co2 uten cat`en.

(var vel ikke helt lov det kanskje, men men)

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider