Gå til innhold

Kjøp av Audi A4 2002 2.0 bensin?

Ranger emnet

OlaTor

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på å kjøpe en Audi A4 2002 2.0 som førstebil... Er meget opptatt av at alt skal fungere å prøver å gjøre et godt kjøp, så tenkte kanskje noen her har litt mer peiling enn meg :-)

Her er bilen:

AutoDB

Lurer mest på om noen har erfaring med 2.0 bensin motorer fra 2002 og problemer med den? Eller eventuelt andre kjente feil med denne bilen. Har hørt at coilen har ofte blitt byttet på disse, men lar det muligens gli.

Skriv gjerne pluss og minus med bilen :-) Alle svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken virker ikke.

Ikke kjøp med automatkasse, de er svake.

Coiler som du har nevt er typisk gjenganger, men de koster bare 500kr stykket.. Har vært aksjon på disse nå, så de med feil delenummer er byttet til forbedra utgaver.

Oljeforbruk. Mange 2.0l motorer som bruker oppmot 1l olje pr 1000km.

Forstilling. På 10år gammel multilink forstilling kan alt komme. (gjelder forsåvidt alle typer forstilling...)

Defekt instrumentbrett.

Ledningsbrudd inn til startsperre lesespola og fra lesespola til instrumentbrettet.

Endret av TL3518

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer elektronikk det er i bilen, desto større potensiale for at feil kan dukke opp, men sjansen for feil er ikke nevneverdig større enn hos andre bilmerker.

B6 er generelt sett en bra bil som kommer bra ut i tester, eneste jeg ville anbefale er å ikke følge longlife intervallene for oljeskift, men skifte minst hver 10000 km. Dog, unngå automatkasse. Lever den helst på en NAF-test først, vil gi deg mer trygghet rundt et bilkjøp.

Coilene har vært gjenstand for utskifting, men det er heller ikke slik at dette er forbruksvare, men et skifte i løpet av bilens levetid må påberegnes. Løp og kjøp :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe og gode svar!

skal ta en NAF-test på den om jeg bestemmer meg for å kjøpe den :-) oljeskifte kan jeg leve med! Kjører en del bil, men ikke så mye at det blir problem å skifte hvert 10000km. Om noen av dere gidder kan dere jo ta en titt på autodb kode: 1417480 siden linken ikke funket...

http://www.autodb.no slenger bare inn en link til siden for å gjøre det enklere.

Til TL3518 : Nå har jeg ikke så ekstremt med peiling, så tror du disse feilene er noen feil som kunna avgjort for f.eks deg om du hadde kjøpt bilen eller ikke? Ta i betraktning at jeg har kun lærlinglønn og vil ha en pen førstebil ... :-)

Førstebilen MÅ nesten være Audi, er en ekstrem Audi-entusiast! Men kom gjerne med andre bilforslag som kunne vært lure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider