Gå til innhold

Regler for eu kontroll før tiden

Ranger emnet

yosi4

Anbefalte innlegg

Nei da, du har den tiden du skal ha før etterkontroll må være OK.

Om du har siste siffer 1, så er fristen slutten av januar.

Rekker du ikke det, så får du purring, og ny frist med t måneder ekstra - til slutten av mars.

--

Så rekker jeg ikke denne etterkontrollen er det så lett att denne ikke er gyldig og må ta ny eu godkjenning?

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eu kontroll er gyldig i seks mnd (på dato)før det ikke holder med bare etterkontroll.

Dvs du må ta etterkontroll innen utgangen av januar. Rekker du ikke det får du ny frist ut mars. Etter det går det ut en avskiltingsbegjæring og bilen bør ikke kjøres etter veien.

Men det holder med etterkontroll frem til XX (Den datoen i november du tok kontroll) Mai

Etter den datoen må du ta hele kontrollen på nytt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
En eu kontroll er gyldig i seks mnd (på dato)før det ikke holder med bare etterkontroll.

Dvs du må ta etterkontroll innen utgangen av januar. Rekker du ikke det får du ny frist ut mars. Etter det går det ut en avskiltingsbegjæring og bilen bør ikke kjøres etter veien.

Men det holder med etterkontroll frem til XX (Den datoen i november du tok kontroll) Mai

Etter den datoen må du ta hele kontrollen på nytt

Og dette er du sikker på? Etter mine samtaler med vesenet så gjelder en eu kontroll helt frem til neste kontrollperiode . Og det har jeg praktisert i åresvis uten noen problemer. Så nei , man må ikke ta en helt ny kontroll selv om det er gått mere enn 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er du sikker på? Etter mine samtaler med vesenet så gjelder en eu kontroll helt frem til neste kontrollperiode . Og det har jeg praktisert i åresvis uten noen problemer. Så nei , man må ikke ta en helt ny kontroll selv om det er gått mere enn 6 mnd..

Mondeo prater om når bilen ikkje vart godkjent på eu-kontrollen og tiden ein har på seg til etterkontroll.

Går det over 6 måneder før etterkontroll, må ein ha ny komplett eu-kontroll.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider