Jonas94 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Kjøpte en Cologne 2,3 V6, men fant ut at gasswiren ikke ville røre seg. Øverste spjeldene rører seg, men den nederste som wiren er festet til vil ikke røre seg. Prøvde å koke forgasseren men det hjalp ikke. Har desverre ikke mange bilder av den, men fant bilder av noen som kan forklare hva jeg tror sitt fast. [ATTACH]35558[/ATTACH] Tror den sitter fast der pilene her er vist. [ATTACH]35559[/ATTACH] Men noen idee på hvordan jeg kan få løsnet den, for spjeldene er i lukket stilling og selv om jeg løsner de to skruene til hvert spjeld så får jeg ikke dratt ut den "akslingen" Her er min: [ATTACH]35560[/ATTACH] [ATTACH]35561[/ATTACH] [ATTACH]35562[/ATTACH] Takk for svar:) Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Hvem gav deg tips om å koke den? Demonter tannhjulet og gassarmen på hovedakselen og skru av spjeldet, da skal hovedakselen kunne fjernes motsatt vei. På sekundærakselen fjerner det motsatt vei ift hovedakselen, her fjernes mutteren i motsatt ende av tannhjulet, gasspjeld skrues av og aksel kan dras ut. BTW, gaseren din er av type Weber 38/38 DGES. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Hvem gav deg tips om å koke den? Demonter tannhjulet og gassarmen på hovedakselen og skru av spjeldet, da skal hovedakselen kunne fjernes motsatt vei. På sekundærakselen fjerner det motsatt vei ift hovedakselen, her fjernes mutteren i motsatt ende av tannhjulet, gasspjeld skrues av og aksel kan dras ut. BTW, gaseren din er av type Weber 38/38 DGES. Takk for hurtig svar:) Leste det på mopedportalen når jeg søkte opp hvordan man skule rense en forgasser. [ATTACH]35563[/ATTACH] Slik den står nå er likens som dette: [ATTACH]35564[/ATTACH] Problemet er jo at "butterlfly'ene" (samme som spjeld?) ligger vel inne i den akslingen, spor som den er inni og festet med de to skruene? Men får jo ikke rørt akslingen noe, prøvde litt forsiktig og da så det ut som butterfly'en/spjeldet ble litt bøyd.. [ATTACH]35565[/ATTACH] Aha takk for at du nevnte hva slaks forgasser det er:) Stemmer det at det er elektrisk shokk på den? Har kun motoren, og tenkte å sette den inne i en plentraktor evt traktor, så vil unngå mest mulig unødvendig elektronik.. Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 De tre siste bildene i første tråd er en solex/pierburg EEIT, orginal forgasser til 2.3 gråmotor bl.a. Spjeldakselen din er messt sannsynlig rustet fast, jeg vil kalle det kaputt forgasser, har reparert det før, men det varer dessverre ikke, den begynner å suge falskluft etter kort tid. En synkronforgasser med fast venturi er nok mange ganger mere avansert enn en mopedforgasser. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Choken er ikke mere avansert enn at den skal ha strøm etter bilen har startet, det henter den fra dynamo(d+), koblet via en termobryter orginalt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Legg den i Cola over natt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Jeg pleier legge gamle trege gassere i diesel over natten, om det er det beste kan sikkert diskuteres, men det har fungert fint for min del. Dog har de ikke vært stuck som din. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Diesel eller parafin er fint å vaske i. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 De tre siste bildene i første tråd er en solex/pierburg EEIT, orginal forgasser til 2.3 gråmotor bl.a. Spjeldakselen din er messt sannsynlig rustet fast, jeg vil kalle det kaputt forgasser, har reparert det før, men det varer dessverre ikke, den begynner å suge falskluft etter kort tid. En synkronforgasser med fast venturi er nok mange ganger mere avansert enn en mopedforgasser. Aha takk for info ang forgassertype:) Så lenge den vil fungere, hadde ikke planlagt å legge i noen tusen i forgasser til denne :/ Ja kan godt hende, men prøvde meg frem på å søke på google så trodde det kanskje ville hjelp. Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Choken er ikke mere avansert enn at den skal ha strøm etter bilen har startet, det henter den fra dynamo(d+), koblet via en termobryter orginalt. Hmm, så ved en viss temp(ptc eller ntc føler?) så endrer motstanden seg så choken slår seg "av" :)? Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Jeg pleier legge gamle trege gassere i diesel over natten, om det er det beste kan sikkert diskuteres, men det har fungert fint for min del. Dog har de ikke vært stuck som din. Kan prøve dette til helga så får vi se om det hadde hjulpet, håper det hjelper siden er ikke så ivrig etter å kjøpe ny forgasser.. Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 (endret) Kom tilbake til verkstedet idag, og tidligere denne uka kom jeg på at jeg kanskje ha en forgasser liggende, men fikk det ikke helt til å stemme fordi jeg mente den hadde kun ett spjeld (trodde det var 2, gass og chook spjeld). Kom frem å fant den og den hadde bare ett spjeld. Sto 1717 894,9 BMW DVG på den. Den passet ikke overens med manifolden, men noen som vet av en overgang? Dette er bare greit å vite tilfelle det ikke hjelper å legge original forgasseren i diesel. Bilder av forgasseren jeg fant på verkstedet, noe som kanskjemangler på den? så veldig basic ut iallefal. Edit: Fant en slik på ebay, http://www.ebay.com/itm/BMW-E30-316i-318i-M40-E30-316-318-Drosselklappe-DVG-17178949-Bosch-0280120316-/170847134538?pt=DE_Autoteile&hash=item27c748634a&vxp=mtr, og den er beregnet til BMW 316 og 318 alltså 1,6l og 1,8l Endret Desember 27, 2012 av Jonas94 Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 Ble så jeg fikk meg en ny forgasser med manual chokk Men noen som kan fortelle meg hva dette er, og hvor nødvendig er det for at motoren skal gå? [ATTACH]36558[/ATTACH] Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Hei. Choken på disse er koblet slik at det er 2 varmeelement på den som varmer ei bimetallfjær, opp til en viss temp på kjølevannet virker bare det ene elemtet, etter dette virker begge og choken går fort helt av. Ofte er disse sammenkoblet utenom tempbryteren på 2.3 pga klager på høyt forbruk når de var nye. Den delen du har bilde av er tenningsmodulen, uten den kan du likegodt levere tilbake forgasseren du har kjøpt, for da blir det ingen gnist. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas94 Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 Er det mulig å bygge om til uten tenningsmodul? Har den liggende(er den på bilde) men de som har tatt ut motoren fra bilen i sin tid har klippet de to ledningene som går inn på fordeler, helt innmed fordeleren, ikke noen mulighet for å lodde/kabelsko :/ Noen som evt har ei sprengskisse? Siter MF 165 John Deere L105 (solgt) Stiga Villa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.