Gå til innhold

noen som vet noe om B27e?

Ranger emnet


Volvo-Racer

Anbefalte innlegg

b27 å b28 he rett å slett alt for tronge oljekanala i toppane so kjøme der en liiten sponbit so poff! ikkje meir olje for kammen. då oppstår TIKKING som e typisk på dissa motorane. tynn olje ska vist ver bra. men he aldri hørt om at sylinderforingane he løsna?? men gjenge sikkert d me..eno fransk;)

men en ting ej he lurt på. e B280F e bedre motor? enn den gamle b28e?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bi turbo at du har en litt mindere turbo som er sammen montert med en større, slik at den lille turboen gir trykk til den store da?? + at eksosen kommer inn i bilde et sted. tanke gangen min er at turbotrykket fra den lille går inn i eksoshuset til den store sammen med eksos og da skaper et større trykk på den store.. men nå kan det hende at jeg er skikkelig på bærtur da.. dette er i allefall min teori.. å ang de v6 motorene, jeg ble frarådet de, da jeg fikk vite at de lak som noen siler. sikkert en sammenheng med det Dabutcher sier!

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er ganske enkelt:

Twin turbo - som navnet tilsier er det 2 like turboer. Som regel en til hver sylinderrekke

 

Biturbo - Ikke identiske turboer. Som noen sa, en liten og en stor. Hjelper mot turbolag. Har du bare en stor turbo så tar det lengre tid for at den skal spinne opp og lage trykk. Har du en liten en også så begynner den å funke fortere og det er vel en ventil som sender eksosen rundt den store turboen ved lavere omdreininger?

 

Er jo biler som har 4 turboer. For eksempel bugatti EB110. Den har jo V-motor, så regner med at den har en kombinasjon. Biturbo per sylinderrekke assa. En liten og en stor turbo på hver side av motoren. Har aldri hørt at det faktisk er sånn, vet bare at den har 4 turboer så regner med at det er sånn.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står M46 kasse på B27 motoren min i 264a.

 

Motoren og bilen er 28år gamle. Sviver fortsatt smertefritt og starter på 1 turn på starteren.. Super motor med bunndrag i bøtter å spann.

 

Men å skru på den er et mareritt. Selv å bytte tennpluggkabler trengs der pinsett :)

 

B27 130-150hk

B28 har forsterkede pakninger og større slagvolum.140-160hk

B280 har LH tenningssystem, annen profil på veiv og kam, større oljekanaler.150-170hk

 

Så har renault fortsatt produksjon av motoren med feks 24ventilert topp, turbo, 3,0 liter, . .

 

Er motorer som er solide i seg selv, og 280 motoren og oppover har mange trimalternativer. Får fort ut 300hester av den.

 

Dette med oljesmøringsproblemene så var dette et problem på 70-80 tallet.

Oljen var langt i fra like tynn og god som den er nå tildags.

Er ikke mange som sliter med tette oljekanaler nå tildags. Men om amn ikke bytter oljefilter og kjører tykk billig olje så kan det gå galt.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår