Gå til innhold

Fjernstyrt sentrallås kit, noen som har tips?

Ranger emnet

Tiller

Anbefalte innlegg

Jeg har en Renault med sentrallås, men den er ikke fjernstyrt. Vurderer å skaffe et fjernstyrt kitt til den. Noen som har noe å anbefale?

Har en knapp i bilen som låser opp og igjen alle dørene, kanskje noe som kan kobles opp imot den??

Endret av Tiller

Alfa Romeo 159 SportWagon
Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert et slikt sett i to biler nå og det fungerer supert!

På en Caisma : MITSUBISHIKLUBBEN, Norge • View topic - Guide - Montering av universal nøkkel-fjernkontroll Carisma

På en A6 : http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/289915-sentral-las-fjernkontroll.html#post2906417

Hovedpoenget er å finne to ledninger fra en av dørlåsene. Enten gir de (jord) eller (+12V) når man åpner/lukker. Så kobler man opp den fjernstyringsboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert et slikt sett i to biler nå og det fungerer supert!

På en Caisma : MITSUBISHIKLUBBEN, Norge • View topic - Guide - Montering av universal nøkkel-fjernkontroll Carisma

På en A6 : http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/289915-sentral-las-fjernkontroll.html#post2906417

Hovedpoenget er å finne to ledninger fra en av dørlåsene. Enten gir de (jord) eller (+12V) når man åpner/lukker. Så kobler man opp den fjernstyringsboksen.

Så det er ikke noe mer hokuspokus enn å koble boksen opp til + og - og så koble en + styringskabel fra boksen til + på sentrallåsen?

Bare synes det ser ut som det er forferdelig mange ledninger som går inn i de forskjellige boksene...

Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt. sentrallåsen reagerer enten på et jord-signal eller +12V signal. Er superenkelt det der. Og ja, du kommer sikkert til å ikke bruke halvparten av ledningene. Om du vil ha blinkende lys ved åpning/lukking, så ikke koble til blinklysene. Det kan forstyrre elektronikken. Koble heller til parklyset. Da lyser alle lampene i hvert hjørne av bilen ;) De er koblet i paralell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Korrekt. sentrallåsen reagerer enten på et jord-signal eller +12V signal. Er superenkelt det der. Og ja, du kommer sikkert til å ikke bruke halvparten av ledningene. Om du vil ha blinkende lys ved åpning/lukking, så ikke koble til blinklysene. Det kan forstyrre elektronikken. Koble heller til parklyset. Da lyser alle lampene i hvert hjørne av bilen ;) De er koblet i paralell.

Ok. Jeg har en knapp i bilen ved girspaken som jeg kan låse opp/igjen alle dørene. Kanskje en mulighet for å koble på en fjernstyring via ledningene på denne knappen?

Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har en knapp i bilen ved girspaken som jeg kan låse opp/igjen alle dørene. Kanskje en mulighet for å koble på en fjernstyring via ledningene på denne knappen?

Ja, det er fullt mulig og du får en veldig rask og enkel oppkopling mot bilen :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider