Gå til innhold

Ford Duratec 1.8 motorkode?

Actros 8x8

Anbefalte innlegg

Hei, eg har ein bil med ein Ford Duratec på 1,8 liter og 125 hk. Bilen er ein 05 modell, men lagt i 04. Eg hadde ein anelse om att det var ein Ford motor eg hadde, eg trudde det var ein Zetec, men fant ut at det er Duratec med kjede. Eg veit at Mazda var med å utvikla den. Eg lurar på kva Ford sin motorkode er? Og om det er nokre typiske problem eller feil med dei?

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med oljeforbruket, er det ventiltettningane eller PCV (positive crankcase ventilation) ventilen som er årsaken til det? Det skal være litt vakuum i bunnpanna.

Er det store forskjell på om det står Ford, Mazda eller Volvo på eska med deler?

Litt om innsugsmanifoilen og virvelspjelda. Og korleis du fikser det.

Inlet Manifold Fault - Duratec - www.FordWiki.co.uk

Print Post - **IMPORTANT** Inlet manifold failure in graphic detail - FordMondeo.org

post-48561-0-89903400-1335213026_thumb.jpg

intake.JPG

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info :) Kan jo nevne min erfaring med motoren da, ikke oljeforbruk eller ulyder pr dags dato med 116000km på telleren. Men det virker jo som det KAN være rett rundt hjørnet med innsugstrøbbel da, greit å være klar over hva man skal lytte etter.

Min er forresten 110hk, vet ikke hva som skiller disse motorene...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten bruker de olje fra de er nye, eller så bruker de ikke olje. Årsaken er nok rett og slett produksjonstoleranser. Maks dia på sylinder, og min dia på oljeringer. Det er kun 1,8 som har problemet, aldri hørt om det på 2,0 eller 2,3

Har forsøkt å bytte ventiltetninger på noen, hjalp ikke i det heletatt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 11 months later...