Gå til innhold

passat 2001 mod ladelampe lyser??

Ranger emnet

pengu

Anbefalte innlegg

heisann.

golf 1 prsojketet mitt gikk i vasken på grunn av at det var så mye rust at den ble plukket ren å sendt til huggeri.

Men fikk tak i en passat 2001 mod 1.8 20v til 2000,- der står lade lampa å lyser og forrige eier har da byttet dynamo og batteri, jeg skrudde av dynamo for å sjekke om alt var i orden for å være på dn sikre siden. :) ingen sikkringer er gått heller.

noen raske forslag til noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamo må ha strøm for å kunne "lade", skjekk at ledningene er der de skal være og at den har en liten ledning med 12v på.

Er dynamo ny eller brukt?

Brukt? Er den testet i benk så du er sikker på at den lader?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger VCDS, fås kjøpt hos Ross Tech og koster en del, men de fungerer ALLTID. Siden du har 2001 modell så trenger du ikke CAN-BUS, KKL adapter holder. Ellers kan du kjøpe billig piratversjon på nettet (som ebay), fungerer med vekslende hell ;)

Billigkabel på ebay og skikkelig versjon fra Ross Tech

Billigste versjon som garantert VIL fungere på din bil er denne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vag-com (VCDS), du får kjøpt det på finn.no, ulike nettbutikker i Norge, eller på ebay til en brøkdel av prisen.

Edit: Quattro var ute før meg gitt!

Overslag mellom dynamo og batteri ville du merket.

Dynamo jordet skikkelig?

Ledninger mellom dynamo og batteri hele, inne i strømpa også? Ohm de.

Målt at du har 12v på en tynn ledning inn på dynamo?

Målt spenning ut fra dynamo?

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går en tynn ledning inn på dynamoen og rett å slett en kontakt bare.

ikke målt dynamoen nei.. men går det når jeg har en slags form for kontakt inn på dynamoen da? regner med da at den tynne andre ledningen er da jord :P hehe... mener det er 3 punkter eller fler i denne "kontakten". mulig jeg tar feil men..

skal også prøve å ta ut sikkringene til sete varmer, bakrutevarme, og speilvarme. men dette fikk jeg ikke testet på grunn av at stramme hjulet til vifte reima knakk under montering av dynamo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at på noen VW er det slik at viss ladelampa ikke funker, Altså hvis pæra er deffekt vil ikke bilen lade.

Dette gjelder de fleste biler, at dynamo ikke lader når ladelampe er defekt, men i første innlegg skriver han at ladelampen lyser så da er den sikkert i orden ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger VCDS, fås kjøpt hos Ross Tech og koster en del, men de fungerer ALLTID. Siden du har 2001 modell så trenger du ikke CAN-BUS, KKL adapter holder. Ellers kan du kjøpe billig piratversjon på nettet (som ebay), fungerer med vekslende hell ;)

Billigkabel på ebay og skikkelig versjon fra Ross Tech

Billigste versjon som garantert VIL fungere på din bil er denne.

fungerer den kun til 2001 mod?? 249 dollar var vel ikke så gærnt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lade lampa lyser under start som normalt og etter at bilen har startet. har ikke målt spenningen, for stramme hjulet til reima ble ødelagt under sjekking av dynamo. men den er nå på plass igjen :) nå må jeg bare få tak i noe å måle med :) så har ikke fått sjekket o den lader eller ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider