Gå til innhold

kobling av 1000 m

Ranger emnet

lindskog123

Anbefalte innlegg

jeg har xenon lys på bilen fra før av og skal koble opp 1000 m med vanelig halogen pære , men etter som jeg har lest så sitter det jo no omformer greier til dessa pærende , da kan jeg vell ikke koble det direkte på pæra da for det går vell 22.000 wolt igjenom til de pærene eller no. hviss jeg har forståt det riktig , hvordan kan jeg koble de lampene best mulig da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo ikke koble direkte på eksisterende pærer. Du skal koble dem over rele og gjerne over egen bryter. Eksisterende fulltlys brukes som styrestrøm til rele. Strøm til 1000 m hentes direkte fra batteri via rele. Kjøp deg en rele pakke for 1000 m på biltema etc,der følger det også med monteringsanvisning.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja , men det sitter jo xenon lys på den ikke sant ? og til dem sitter det omformere for og få den strømen dem skal ha ??

og da kan jeg vell ikke koble de lysa på de ledninga som er i mellom xenon pæra og omformeren ? for da vill vell alt gå til helvete ??

sia da får de 1000 metera for mye strøm når det er vanelig pærer osv osv ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo vanligt å ta styrestrøm ifra originale fjernlyspæra.

Men i dette tilfellet må ein ta styrestrømmen før ballasten.

Har bilen originalt xenon i fjernlysa, vil det nok ikkje bli særligt bedre lys med halogen ekstralys.

Eg hadde nok spandert på meg xenon ekstralys.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider