hundråførr Skrevet Desember 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 lånte meg en 323 1.6 inj,90 mod. med automat her om dagen, kjørte noen ærend og bilen funka som bare det, flytta på den på julaften for jeg måka snø, bilen gikk da på tomgang i ca 15 min, parkerte og da jeg skulle starte bilen i går va det null liv, starteren sviver som bare det, men ikke fan om den gir etter, en ting jeg har langt merke til er at hver gang man skulle starte bilen, spesielt kaldt fikk man motstand på motoren under startøyeblikket, akkurat som man kjører med litt for høy tenning, og i går var den motstanden helt borte, skjønner såpass at det er no med tenninga da, bensin får den for det lukter og den ville ikke hoste engang når man prøve startgass, har ikke sjekka fordeler og slikt for det var jo mørkt som ræva i går kveld, men tenkte å finne ut av det idag, har alldri skrudd på en slik bil så jeg har ingen erfaring om hva som er typiske feil på denna modellen, noen der ute med en kjempegod ide` skal få sin lønn i himmelen :-) og all hjelp mottas med stoooor takk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 Skjekk om det er gnist. Skru ut en plugg, sett på plugghetta og legg gjengene på pluggen til jord mens noen kinner på starteren. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 nope, null gnist, noen forslag??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 Skjekk rotor og fordeler, alle plugg ledninger og coil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 Du kan også sette en pluggledning direkte i coilen med en plugg i andre enden slik Jesper forklarte lenger opp, kjør motor på starter og se om du har gnist. Om ikke, mål om du har 12V inn på coilen når tenningen er på, har du ikke det så antyder det defekt el-del i tenningslås eller defekt sikring. Har du spenning her så kan det være hallgiveren som er defekt. Selve coilen kan du måle, men jeg har ikke verdiene for slikt på Mazda... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 å nå kommer det morsomme :-) :-) dritten starta, helt ut av det blå, lot den stå noen timer på lading, til troff for relativt fullt batteri. å vips så tente den på første slag, hakke peiling på hva jeg har gjort/ikke gjort, men var snar å levere bilen tilbake til eiern, he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.