Quattro73 Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Hva var strømmer til DPR? Skal være ca 0 mA ved gjennomvarm motor og tomgang, tipper du har mye mer. Høres ut som din motor får alt for mye bensin, og en annen ting er at ved full gass så koples lambda ut slik at ECU ikke lenger regulerer bensinmengde i closed loop ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Økter Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Hei og takker for all hjelp. Fikk tak i hele mengefordeleren mm. så jeg byttet det. Så nå går den helt trøkent :) Eneste jeg lurer på om ISV kan være defekt siden jeg har bra og stabil tomgang når motor er under 60-70 grader, men når den er over det så ligger den på 1700-1900 :/ Har en liggende og skal prøve og bytte, eller om det er tempmåleren til ECU. Igjen Tusen Takk Quattro73 for at du tok deg tid til og hjelp meg :) Siter Audi 100 2.3 1992 Toyota Crown 2.6 1973 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 (endret) Defekt eller treg ISV vises som regel ved høy tomgang ved varm motor, men om motor suger falskluft så kan også dette være årsaken. Klem flat slangen på en av sidene av ISV, om turtall fortsatt er for høyt så skyldes det ikke ISV. Tempgiver til ECU kan du måle, er den 2-polte på undersiden av vannflensen. Endret Januar 15, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.