Gå til innhold

Lettet svinghjul Audi v8 motorkode ABH

Ranger emnet

Golf2td

Anbefalte innlegg

clutch´n begynner og bli slitt. Tenker da på å montere et lettet svinghjul når jeg først skal av med kassen. Hvordan vil bilen bli å kjøre med et lettere hjul?. motoren har 280hk og 400NM som den er nå. Mister jeg mye NM?. vil bilen bli friskere i draget?

Eventuelt hvor får jeg kjøpt lettet svinghjul til denne motoren?

Vil ha motoren litt kjappere opp på turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lettere svinghjul vil motoren komme raskere opp i turtall siden mengden av masse reduseres. Som en følge av dette (mindre kinetisk energi) så vil bilen også falle noe raskere i turtall ved belastning, men med den effekten du har til rådighet vil du neppe merke noe til det ;)

Har du lappen da?

Velox Motor har lettede svinghjul og clutcher, da av merke SPEC og Sachs, men ikke sikker på om det finnes alu-svinghjul til ABH.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lettere svinghjul vil motoren komme raskere opp i turtall siden mengden av masse reduseres. Som en følge av dette (mindre kinetisk energi) så vil bilen også falle noe raskere i turtall ved belastning, men med den effekten du har til rådighet vil du neppe merke noe til det ;)

Har du lappen da?

Velox Motor har lettede svinghjul og clutcher, da av merke SPEC og Sachs, men ikke sikker på om det finnes alu-svinghjul til ABH.

dette ser bra ut. gjenstår bare å ringe dem å høre om det finnes til min motor. så er det selvfølgelig prisen da.

Nei har ikke lappen. Derfor litt tid på meg å fikse litt på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf2td: Nytt svi ghjul koster fort noe æn tusenlapper. Alt ettersom hva svinghjulet er laget i slags materiale også. Det du kan gjøre er å skru av det originale svinghjulet ditt og sende det inn til Velox Motor. Da kan hab dreie det ned, der det er "overflødig mengde aluminium" og avbalansere det for deg. Dette betalte jeg 1500,- for å gjøre på min Audi 80 med 2.3L motor. Regner med det ikke er store prisforskjellen fra mitt til ditt svinghjul. Anbefaler deg å seende mail til Velox, da dem har mye å gjøre til tider.

Info@veloxmotor.com

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf2td: Nytt svi ghjul koster fort noe æn tusenlapper. Alt ettersom hva svinghjulet er laget i slags materiale også. Det du kan gjøre er å skru av det originale svinghjulet ditt og sende det inn til Velox Motor. Da kan hab dreie det ned, der det er "overflødig mengde aluminium" og avbalansere det for deg. Dette betalte jeg 1500,- for å gjøre på min Audi 80 med 2.3L motor. Regner med det ikke er store prisforskjellen fra mitt til ditt svinghjul. Anbefaler deg å seende mail til Velox, da dem har mye å gjøre til tider.

Info@veloxmotor.com

hvordan ble resultatet på din motor?. skal sende de en mail:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått prøvd det ut ennå. Bilen er ikke helt ferdig ennå.

Kan alikevel fortelle hvilke erfaring jeg hadde på en Sierra 2.0 DOHC. Der lettet jeg svinghjulet selv i dreiebenken på jobben.

Bilen fikk mye bedre respons og høres sintere ut, siden den går fortere opp i turtall. Litt moment mistet jeg jo i oppoverbakke, men ikke så mye at det ble en plage. Sierraen er utrolig morro å kjøre slik den står nå. (Med original topp og kammer)

Ny og portet topp ligger i garasjen, sammen med trimkammer. (ca 180hk)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er morro med trimmet motor. Har 2 biler som er trimmet nå, og driver med den 3. nå for tiden ;)

Nye kammer koster ja, men det vil gi deg merkbar effektøkning :)

Du kan jo høre med Velox om nye kammer og portete topper. Toppene fikser han nok ganske sikkert, men nye kammer kan jeg ikke garantere, om han ikke da ordner ett ferdig sett fra f.eks cat cams, kent cams el.l.

Disse gir også effektøkning, men etter min smak altfor lite til min motor. På min 2.3E vil dem gi 12-15hk, mens kammen til Velox (som hsn selv har "kontøstruert" ksn gi oppimot 25hk.

Quattro73 har laget en egen tråd hvor han viser til bremsing før og etter montering av trimkam til 2.3E fra Velox. Søk litt på siden ha s, så finner du tråden ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er morro med trimmet motor. Har 2 biler som er trimmet nå, og driver med den 3. nå for tiden ;)

Nye kammer koster ja, men det vil gi deg merkbar effektøkning :)

Du kan jo høre med Velox om nye kammer og portete topper. Toppene fikser han nok ganske sikkert, men nye kammer kan jeg ikke garantere, om han ikke da ordner ett ferdig sett fra f.eks cat cams, kent cams el.l.

Disse gir også effektøkning, men etter min smak altfor lite til min motor. På min 2.3E vil dem gi 12-15hk, mens kammen til Velox (som hsn selv har "kontøstruert" ksn gi oppimot 25hk.

Quattro73 har laget en egen tråd hvor han viser til bremsing før og etter montering av trimkam til 2.3E fra Velox. Søk litt på siden ha s, så finner du tråden ;)

svinghjul har dem ikke til min motor. kan heller ikke dreie av det som står på. da det er dobbelmasse svinghjul(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider