Gå til innhold

Problemer med frontlys

Ranger emnet

LillJeanette

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har slått av og på dimmebryter, sjekket sikringer, lyspærer er sjekket og byttet, og bla bla bla..

Jeg er interessert i å vite om noen har vært borti samme problemet. Alt virker tilsynelatende i orden, men som nevnt øverst, Nærlys virker ikke når jeg dimmer ned. Nærlys/kjørelys virker KUN når bryter står i posisjon 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å følge ledningene på skjemaet i Haynes boka, så mener jeg at problemet MÅ være dimmebryteren (eller evt. forbindelse til denne).

Skjemaene i Haynes og Elsa viser ikke kjørelys så det er vanskelig å finne skjema som er helt rett, men jeg er rimelig sikker på at det må være dimmebryteren.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg ramler litt ut av forklaringen din.

Går utifra at bryteren din ser slik ut:

post-68640-13804854742157_thumb.jpg

På 0 skal egentlig alt være av men på grunn av statlig overformynderi gir de deg ikke muligheten til dette og tvinger deg til å ha på lysene konstant. Med andre ord vil både interiør-, kjøre- og baklys lyse. MEN fjernlys vil bare være mulig å blinke med.

På det mellomste hakket skal bare park- og interiørlys lyse. Fjernlys kan kun blinkes med

På det siste hakket skal kjørelys lyse og fjernlys lyse konstant ved aktivering.

Hvis noe av dette ikke skjer ville jeg bare byttet lysbryteren. Koster 400 spenn på høggern og den er like grei å bytte siden den sikkert er 15 år gammal og begynner å bli lei.

JB

Volkswagen Golf '97

Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten lysbryteren eller dimbryteren(spaken på rattet) som fusker. Lysbryteren er helt klart lettest å bytte, så prøv den først. Du vipper den bare ut med et skrujern, festet i klips :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hele kommer an på om denne Golfen har enkle eller doble reflektorer.

Har den enkle er det plausibelt at dimbryteren tuller iom at den bytter mellom fjern- og nærlys etter hva man benytter som Bwana påpeker.

Men hvis den har doble er det mest sannsynlig lysbryteren siden både fjern- og nærlys lyser samtidig når fjernlyset er aktivert på denne typen lykter. Også er lysbryteren i treergolfer kjent for å kødde mye.

Kan godt være jeg tar feil men jeg tar bare utgangspunkt i egne erfaringer.

JB

Volkswagen Golf '97

Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider