Gå til innhold

Kondens i bensinmengdefordeler?

Ranger emnet

emto55

Anbefalte innlegg

OK, da kjøper jeg en standard motorvarmer.

Mens vi er igang . . . for en tid tilbake spurte jeg om justering av cambervinkel på forhjulene, og du gav dette svaret:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/295343-fjorbenslager-audi-90-q-1989-a.html

"Camber justeres ved å løsne og justere lagerhusets innfestning på fjærbeinet."

. . . Hva menes med "lagerhusets innfestning på fjærbeinet", og hvordan justeres dette?

Du la ved en tegning med dette svaret. Hvilket nummer på tegningen har denne innfestningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullagerhuset har ovale innfestningshull, altså der det boltes sammen med fjærbeinet.

Løsne mutrene 21b som sitter på boltene 21 og 23. Hjullagerhuset kan da justeres, noe som medfører endret cambervinkel.

Husk at dette også endrer spissingen og om du ikke vet hva du driver med så vil du spise opp dekkene etterpå ;)

img..asp@mdl=071&unit=185036CF

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha . . . ikke verre. Jeg har metoder for å stille både camber og spissing ved hjelp av vater, skyvelære og snor. Kunsten er å vatre opp hele bilen på forhånd og følge prosedyrer slavisk og ikke fuske underveis. Har allerede grovjustert spissingen slik at forstillingen ble kvitt en rekke symptomer. Nå kan jeg slippe rattet uten at bilen vandrer og trekker til siden, den retter seg opp selv i utgangen av svinger, og rattet er rett når hjulene peker rett frem,-men jeg vil gjerne stille camber også.

Joda, en må gjerne ta flere runder med innstillinger før både camber og spissing er på plass.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider