Gå til innhold

Malte noen skjermer, men ble litt prikker og små merker, mulig og pusse dem ned?

Ranger emnet

Jonas94

Anbefalte innlegg

Har laget noen frem skjermer til traktoren av oljefat, men måtte rette opp litt bulker.

-Pusset ned til metallet

-Grunnet 2 lag

-Sparkel 1 lag

-Pusset ned så det ble overkommelig

-Grunnet 2 lag

-Har nå malt 2 lag med Super Rød (Massey Ferguson farge)

Synes det ble litt dårlig overflate, så tenkte på om det gikk an og pusse ned litt med 800p papir eller noe for å få en finere overflate?

Problemet er at jeg er redd for om det blir matt, og om det holder med å vaske bort støv og polere så er det blankt igjen?

*Malte med kost

*Tenkte og ta ett 3. strøk, men vil vite om det går an og pusse ned, for da gjør jeg det nå og etter 3, strøket.

MF 165

John Deere L105 (solgt)

Stiga Villa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du pusser med 800 papir så blir det matt, gjerne litt for matt til å polere blankt igjen. Hvorfor lakkerer du ikke med lakkrulle, da av den typen som ikke loer? Samt tynne ut lakken litt med white sprit og overflaten blir helt blank. Har du støvende omgivelser der du lakkerer så vil aldri resultatet bli bra.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 60-120-180-800-1200p liggende.

Grunn til at jeg ikke valgte rull var rett og slett fordi jeg ikke tenkte på det, og er redd for at det kan lo av.

Har hatt ett rom på 25-30grader hele tiden, fordi har tidligere lakkert i en garage på 10grader og det ble ikke bra.

Men er det en mulighet og pusse ned med 180p evt 800p nå på 2. strøket for og få overflaten finere, også ta ett 3. strøk med fortynnet maling med kost?

MF 165

John Deere L105 (solgt)

Stiga Villa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du valgte kost så har du gjerne ikke det helt store kravet til finish, men er jo selvsagt greit om det er noenlunde ut :)

Puss ned det du er misfornøyd mer og legg på et nytt lag med noe fortynnet lakk, aller helst med lakkrulle.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider